V originále
Didaktika cizích jazyků je dnes již pevně etablovaným vědním oborem, v jehož rámci je realizováno značné množství výzkumů a studií. Také předložená publikace má za cíl dále rozšiřovat poznání v oblasti učení a vyučování cizím jazykům a přispět ke zkvalitnění výzkumu v tomto oboru. Texty zahnuté ve sborníku Výzkum v didaktice cizích jazyků III představují odborné statě studentů doktorského studijního programu Didaktika cizího jazyka, který je realizován na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity a které navazují na on-line konferenci Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu, která se uskutečnila 5. 11. 2020 právě na Masarykově univerzitě. Autoři ve svých příspěvcích představují parciální výsledky svých empirických výzkumů, a to především přehledové studie, ve kterých shrnují a hodnotí současný stav poznání ve vybrané výzkumné oblasti a rovněž studie, které nastiňují aktuální výsledky jejich disertačních výzkumů.
In English
Foreign language didactics is now a well-established academic fi eld, within which a considerable amount of research and studies are carried out. The present publication aims to further expand knowledge in the fi eld of foreign language teaching and learning and to contribute to the improvement of research in this area. The texts included in the collection Research in Foreign Language Didactics III represent articles of students of the doctoral study programme Foreign Language Didactics organized at the Faculty of Education, Masaryk University and which follow on from the online conference Research in Learning and Teaching Foreign Languages held on 5.11. 2020 at Masaryk University. In their contributions, the authors present partial results of their empirical research, i. e. review studies, in which they summarise and evaluate the current state of knowledge in selected research areas, as well as studies that outline the recent results of their dissertation research.