BUDÍNOVÁ, Irena. Vývoj představ žáků o geometrických pojmech v průběhu základní školy. Učitel matematiky. Jednota českých matematiků a fyziků, roč. 29, č. 1, s. 1-25. ISSN 1210-9037. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vývoj představ žáků o geometrických pojmech v průběhu základní školy
Název anglicky The development of pupils' images of geometric concepts during the primary school
Autoři BUDÍNOVÁ, Irena (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Učitel matematiky, Jednota českých matematiků a fyziků, 2021, 1210-9037.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/21:00121444
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky geometrie; geometrické představy; geometrické pojmy
Klíčová slova anglicky geometry; geometric images; geometric concepts
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 15. 2. 2022 09:20.
Anotace
Příspěvek představuje výsledky testování žáků 4., 6. a 8. ročníku základní školy, které se zaměřovalo na vytváření geometrických pojmů a jejich představ. Článek poukazuje na to , jak se v průběhu základní školy u žáků vytváří miskoncepce o čtverci, trojúhelníku a kruhu. Žákům byl zadán test, ve kterém bylo úkolem rozhodnout, zda daný tvar reprezentuje určitý geometrický pojem a slovně popsat důvod výběru. Odpovědi žáků byly analyzovány a jsou stručně představeny v tomto příspěvku. V závěru jsou uvedena doporučení, která mohou žákům pomoci képe utvářet představy o geometrických pojmech.
Anotace anglicky
The paper presents some results of testing pupils from the 4th, 6th and 8th grade of elementary school focused on concept development and their images about geometric concepts. It examines how misconceptions about the concepts of square, triangle and circle develop during elementary school. The pupils were given a test in which they were asked to decide whether or not the shape is a representative of the term and to comment verbally on why they made such a decision. Their responses were analysed and are briefly presented in this paper. In conclusion, there is a recommendation that can help pupils to better shape their ideas about geometric concepts.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 12:10