Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1762446, author = {Kissová, Lenka and Slezáková, Katarína}, booktitle = {XXVIII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu}, keywords = {teacher assistant; cooperation with teacher; inclusive education; legislative framework; practice}, language = {cze}, title = {Je to „jen“ asistentka: Dobrá praxe a spolupráce s asistenty/kami pedagoga v inkluzivním vzdělávání z pohledu praktiků v České republice}, url = {https://dokumenty.osu.cz/pdf/capv/sbornik_CAPV_Ostrava_Rozmanitost_podpory_uceni.pdf}, year = {2020} }
TY - CONF ID - 1762446 AU - Kissová, Lenka - Slezáková, Katarína PY - 2020 TI - Je to „jen“ asistentka: Dobrá praxe a spolupráce s asistenty/kami pedagoga v inkluzivním vzdělávání z pohledu praktiků v České republice KW - teacher assistant KW - cooperation with teacher KW - inclusive education KW - legislative framework KW - practice UR - https://dokumenty.osu.cz/pdf/capv/sbornik_CAPV_Ostrava_Rozmanitost_podpory_uceni.pdf N2 - Inkluzivní vzdělávání zůstává horkým tématem politických debat v ČR, dokonce se občas diskutuje o zrušení novely z roku 2016. Tento nedostatek politické podpory způsobuje zmatek mezi školami a komplikuje všeobecné zavádění inkluze. V současné době se reálná míra inkluze liší od školy ke škole v závislosti na ředitelích nebo zájmech zřizovatele (obce). Příspěvek se zaměřuje na současnou zranitelnou situaci asistentů/asistentek pedagoga (AP) ve třídě a ve škole s ohledem na implementaci inkluzivního vzděláváni. Zkoumáme perspektivy praktiků (učitelů/učitelek, vedení škol, asistentů/asistentek, atp.) na spolupráci učitele/ky a AP ve třídě, celkové postavení AP ve školách, jakož i základní politiky jak je reflektují praktici. Ústředním bodem analýzy jsou nejistoty ohledně odpovědnosti AP a struktury určující jejich postavení. Příspěvek se zaměřuje na způsoby, jakými školy tuto situaci řeší a nabízí předběžná zjištění zaměřená převážně na osvědčené postupy škol, které mohou být užitečné pro další školy přecházející k inkluzívnímu vzdělávání. ER -
KISSOVÁ, Lenka a Katarína SLEZÁKOVÁ. Je to „jen“ asistentka: Dobrá praxe a spolupráce s asistenty/kami pedagoga v inkluzivním vzdělávání z~pohledu praktiků v České republice. In \textit{XXVIII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu}. 2020.
|