Detailed Information on Publication Record
2020
Metodika práce s třídním kolektivem v inkluzivní třídě se zaměřením na žáky se zrakovým postižením. Metodická příručka
RÖDEROVÁ, Petra, Marie PAVLOVSKÁ and Martin VRUBELBasic information
Original name
Metodika práce s třídním kolektivem v inkluzivní třídě se zaměřením na žáky se zrakovým postižením. Metodická příručka
Name (in English)
Methodology of Classroom Management in Inclusive Classroom with a Focus on Pupils with Visual Disability. Methodological Manual
Authors
RÖDEROVÁ, Petra, Marie PAVLOVSKÁ and Martin VRUBEL
Edition
1., elektronické vyd. Brno, 135 pp. 2020
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
ISBN
978-80-210-9845-9
Keywords (in Czech)
zrakové postižení, inkluzivní vzdělávání, speciální vzdělávací potřeby, dramatická výchova, dramika, klima třídy, spolupráce, komunikace
Keywords in English
visual impairment, inklusive education, special educational needs, drama, classroom climate, cooperation, communication
Tags
Změněno: 26/4/2021 14:27, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá
V originále
Metodika nabízí informace o zrakovém postižení a jeho vlivu na proces edukace a na školní práci. Text zprostředkovává podklady pro učitele běžných škol nejen o speciálních vzdělávacích potřebách žáka s postižením zraku, ale také o možnostech podpory inkluzivního klimatu třídy v oblasti přijetí odlišnosti, spolupráce žáků, jejich vzájemné komunikace v případě, že máme ve třídě žáka s postižením zraku. Text nabízí také informace o roli dramatické výchovy při společném vzdělávání.
In English
The text offers information on visual impairment and its impact on the educational process and school work. The text provides background information for ordinary school teachers not only about the special educational needs of a pupil with visual impairment, but also about how to support the inclusive climate of the classroom in accepting diversity, cooperating pupils and communicating with each other in the classroom. The text also offers information on the role of drama in inklusive education