RÖDEROVÁ, Petra, Marie PAVLOVSKÁ and Martin VRUBEL. Metodika práce s třídním kolektivem v inkluzivní třídě se zaměřením na žáky se zrakovým postižením. Metodická příručka (Methodology of Classroom Management in Inclusive Classroom with a Focus on Pupils with Visual Disability. Methodological Manual). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020. 135 pp. ISBN 978-80-210-9845-9. [citováno 2024-04-24]
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Metodika práce s třídním kolektivem v inkluzivní třídě se zaměřením na žáky se zrakovým postižením. Metodická příručka
Name (in English) Methodology of Classroom Management in Inclusive Classroom with a Focus on Pupils with Visual Disability. Methodological Manual
Authors RÖDEROVÁ, Petra, Marie PAVLOVSKÁ and Martin VRUBEL
Edition 1., elektronické vyd. Brno, 135 pp. 2020.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-9845-9
Keywords (in Czech) zrakové postižení, inkluzivní vzdělávání, speciální vzdělávací potřeby, dramatická výchova, dramika, klima třídy, spolupráce, komunikace
Keywords in English visual impairment, inklusive education, special educational needs, drama, classroom climate, cooperation, communication
Tags Munipress
Changed by Changed by: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Changed: 26/4/2021 14:27.
Abstract
Metodika nabízí informace o zrakovém postižení a jeho vlivu na proces edukace a na školní práci. Text zprostředkovává podklady pro učitele běžných škol nejen o speciálních vzdělávacích potřebách žáka s postižením zraku, ale také o možnostech podpory inkluzivního klimatu třídy v oblasti přijetí odlišnosti, spolupráce žáků, jejich vzájemné komunikace v případě, že máme ve třídě žáka s postižením zraku. Text nabízí také informace o roli dramatické výchovy při společném vzdělávání.
Abstract (in English)
The text offers information on visual impairment and its impact on the educational process and school work. The text provides background information for ordinary school teachers not only about the special educational needs of a pupil with visual impairment, but also about how to support the inclusive climate of the classroom in accepting diversity, cooperating pupils and communicating with each other in the classroom. The text also offers information on the role of drama in inklusive education
PrintDisplayed: 24/4/2024 09:53