B 2020

Metodika práce s třídním kolektivem v inkluzivní třídě se zaměřením na žáky se zrakovým postižením. Metodická příručka

RÖDEROVÁ, Petra, Marie PAVLOVSKÁ and Martin VRUBEL

Basic information

Original name

Metodika práce s třídním kolektivem v inkluzivní třídě se zaměřením na žáky se zrakovým postižením. Metodická příručka

Name (in English)

Methodology of Classroom Management in Inclusive Classroom with a Focus on Pupils with Visual Disability. Methodological Manual

Authors

RÖDEROVÁ, Petra, Marie PAVLOVSKÁ and Martin VRUBEL

Edition

1., elektronické vyd. Brno, 135 pp. 2020

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

ISBN

978-80-210-9845-9

Keywords (in Czech)

zrakové postižení, inkluzivní vzdělávání, speciální vzdělávací potřeby, dramatická výchova, dramika, klima třídy, spolupráce, komunikace

Keywords in English

visual impairment, inklusive education, special educational needs, drama, classroom climate, cooperation, communication

Tags

Změněno: 26/4/2021 14:27, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Abstract

V originále

Metodika nabízí informace o zrakovém postižení a jeho vlivu na proces edukace a na školní práci. Text zprostředkovává podklady pro učitele běžných škol nejen o speciálních vzdělávacích potřebách žáka s postižením zraku, ale také o možnostech podpory inkluzivního klimatu třídy v oblasti přijetí odlišnosti, spolupráce žáků, jejich vzájemné komunikace v případě, že máme ve třídě žáka s postižením zraku. Text nabízí také informace o roli dramatické výchovy při společném vzdělávání.

In English

The text offers information on visual impairment and its impact on the educational process and school work. The text provides background information for ordinary school teachers not only about the special educational needs of a pupil with visual impairment, but also about how to support the inclusive climate of the classroom in accepting diversity, cooperating pupils and communicating with each other in the classroom. The text also offers information on the role of drama in inklusive education