LOJDOVÁ, Kateřina and Jana KRATOCHVÍLOVÁ. „TAHLE ŠKOLA NENÍ PRO STARÝ“: VYJEDNÁVÁNÍ IDENTITY UČITELŮ NA SOUKROMÉ ALTERNATIVNÍ ŠKOLE (THIS SCHOOL IS NOT FOR THE OLD: TEACHER IDENTITY NEGOTIATION AT AN ALTERNATIVE SCHOOL). In Konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV). 2021.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name „TAHLE ŠKOLA NENÍ PRO STARÝ“: VYJEDNÁVÁNÍ IDENTITY UČITELŮ NA SOUKROMÉ ALTERNATIVNÍ ŠKOLE
Name (in English) THIS SCHOOL IS NOT FOR THE OLD: TEACHER IDENTITY NEGOTIATION AT AN ALTERNATIVE SCHOOL
Authors LOJDOVÁ, Kateřina and Jana KRATOCHVÍLOVÁ.
Edition Konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), 2021.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Changed by Changed by: doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D., učo 100154. Changed: 3/5/2021 10:24.
Abstract
Identita učitele je jedním z klíčových faktorů ovlivňujících proces výuky. Příspěvek představuje výsledky analýzy narativů učitelů na vybrané soukromé alternativní škole. Sebrány byly rozhovory se čtyřmi učiteli soukromé alternativní školy, které byly podrobeny tematické narativní analýze. Výsledky ukazují profesní a osobní identity učitelů a zaměřují se zejména na konstrukci učitelského týmu ve škole, ve vztahu ke kterému učitelé svoji identitu vyjednávají.
Abstract (in English)
Teacher´s identity is one of the key factors influencing the form and quality of educational processes. The paper presents the results of the analysis of teachers' narratives at a selected private alternative school. Interviews with four teachers from a selected private alternative school were collected and subjected to a thematic narrative analysis. The results show the professional and personal identities of teachers and focus mainly on the construction of the teaching team at the school in teachers narratives, in relation to which teachers negotiate their identities.
Links
GA20-12828S, research and development projectName: Narativní identity aktérů ve vzdělávání na soukromých alternativních školách
Investor: Czech Science Foundation, Narrative identities of participants in education at private alternative schools
PrintDisplayed: 25/8/2024 03:14