BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona, Lenka DOLEŽALOVÁ a Radka HORÁKOVÁ. Metodika práce s třídním kolektivem v inkluzivní třídě se zaměřením na žáky se sluchovým postižením. Metodická příručka. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. 303 s. ISBN 978-80-210-6643-4. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Metodika práce s třídním kolektivem v inkluzivní třídě se zaměřením na žáky se sluchovým postižením. Metodická příručka
Název anglicky Methodology of Classroom Management in Inclusive Classroom with a Focus on Pupils with Hearing Disability. Methodological Manual
Autoři BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona, Lenka DOLEŽALOVÁ a Radka HORÁKOVÁ.
Vydání 1., elektronické vyd. Brno, 303 s. 2020.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku Odborná kniha
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-6643-4
Klíčová slova česky žák se sluchovým postižením, komunikace, odezírání, prstová abeceda, český znakový jazyk, sluchadlo, kochleární implantát, bezdrátová technologie, vizualizace
Klíčová slova anglicky pupil with hearing disability, communication, lip-reading, finger alphabet, Czech sign language, hearing aid, cochlear implant, wireless technology, visualization
Štítky Munipress
Změnil Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 3. 5. 2021 10:17.
Anotace
Metodická příručka představuje specifika procesu vzdělávání žáka se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí základní školy. Text je koncipovaný tak, aby podal pedagogickým pracovníkům ucelený přehled o různých typech sluchového postižení, kompenzačních pomůckách a jejich využití ve vzdělávacím procesu. Popsány a specifikovány jsou zásady správné komunikace s žáky se sluchovým postižením při individuální i skupinové práci, organizace vzdělávacího procesu (úprava prostředí i časová), metody a formy výuky, stejně tak personální podpora ve výuce a různé náměty pro práci se žáky se sluchovým postižením a celou třídou. Součástí textu je kapitola představující výsledky výzkumného šetření realizovaného ve vybrané základní škole, kde je vzděláván žák se sluchovým postižením.
Anotace anglicky
The methodology introduces the specific features of the educational process of a pupil with a hearing disability. The structure of the text reflects the systematic summary of various types of hearing impairment. It includes the specifics of the principles of right communication with pupils with hearing disability during individual and also teamwork, organization of the educational process methods and forms of the teaching, professional support during the lessons and diverse ideas concerning the activities with pupils with hearing disability and the collective of the classroom. The book comprises a chapter presenting outcomes of a research, which was administered in a chosen school educating a pupil with hearing disability. The text contains examples of successful practice.
VytisknoutZobrazeno: 16. 4. 2024 18:35