FIALOVÁ, Ilona. Metodika práce s třídním kolektivem v inkluzivní třídě se zaměřením na žáky s epilepsií. Metodická příručka. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. 188 s. ISBN 978-80-210-9855-8. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Metodika práce s třídním kolektivem v inkluzivní třídě se zaměřením na žáky s epilepsií. Metodická příručka
Název anglicky Methodology of Classroom Management in Inclusive Classroom with a Focus on Pupils with Epilepsy. Methodical Manual
Autoři FIALOVÁ, Ilona.
Vydání 1., elektronické vyd. Brno, 188 s. 2020.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku Odborná kniha
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-9855-8
Klíčová slova česky žák s epilepsií, chronická nemoc, pedagog, klima třídy, asistent pedagoga, speciálněpedagogická diagnostika, podpůrná opatření, spolupráce školy a rodiny.
Klíčová slova anglicky pupil with epilepsy, chronic disease, teacher, classroom climate, support teacher, special needs diagnostic, supportive measures, cooperation of school and family
Štítky Munipress
Změnil Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 3. 5. 2021 10:25.
Anotace
Cílem publikace je charakterizovat inkluzivní vzdělávání žáků s epilepsií v prostředí současné základní školy se zaměřením na jeho specifika. Pozornost je věnována také vlivu tohoto neurologického onemocnění na rozvoj osobnosti žáka. Pro správné nastavení podpůrných opatření, prostřednictvím kterých dochází k eliminaci možných úskalí při vzdělávání žáků s diagnózou epilepsie, je zásadní speciálněpedagogická diagnostika, jejíž popis a analýzu publikace rovněž nabízí. Text obsahuje příklady dobré praxe, součástí je také analýza a interpretace dotazníku SDQ-Cze, použitého na začátku a na konci školního roku ve zkoumaných inkluzivních a kontrolních třídách.
Anotace anglicky
The aim is to characterize inclusive education of pupils with epilepsy at elementary school. It focused on introduction of epilepsy as a chronic disease and it includes specifics of inclusive education of the pupils in terms of the effect of this neurological illness and the pupil´s development of the personality. It describes the process of special needs diagnostic. It provides the analysis of the supportive measures. The text contains the examples of successful practice. It includes also an analysis and interpretation of a questionnaire SDQ, Cze, which was administered at the beginning and the end of the school year at the examined inclusive classrooms and the controlled classrooms of the participating schools.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 09:24