B 2021

Real World Learning in Outdoor Environmental Education Programs. The Practice from the Perspective of Educational Research

ČINČERA, Jan, Bruce JOHNSON, Roman KROUFEK, Miloslav KOLENATÝ, Petra ŠIMONOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Real World Learning in Outdoor Environmental Education Programs. The Practice from the Perspective of Educational Research

Name in Czech

Učení v opravdovém světě ve venkovních programech environmentální výchovy. Praxe z pohledu pedagogického výzkumu

Authors

ČINČERA, Jan, Bruce JOHNSON, Roman KROUFEK, Miloslav KOLENATÝ, Petra ŠIMONOVÁ and Jan ZÁLEŠÁK

Edition

1., elektronické vyd. Brno, 194 pp. 2021

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Type of outcome

Odborná kniha

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

ISBN

978-80-210-9758-2

Keywords (in Czech)

venkovní environmentální výchova; kvalitativní výzkum; akční kompetence; hodnoty; rámce

Keywords in English

outdoor environmental education; qualitative research; empowerment; values; frames

Tags

Změněno: 18/5/2021 09:40, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Abstract

V originále

This book analyzes the theoretical frameworks shaping the practice of outdoor environmental education programs. For the analyses, the authors applied the Real World Learning Model that defines the quality criteria for this kind of practice. They also further examined the Model from the perspectives of relevant theory and research, as well as from the perspectives of program leaders, accompanying teachers, and participating students. Specifically, the authors selected five programs, all three to five days long, offered by Czech outdoor environmental education centers for students in the 3rd to 7th grades and focused on shaping students’ environmental values and behavior.

In Czech

Kniha analyzuje teoretická východiska klíčová pro praxi outdoorových programů environmentální výchovy. Čerpá z modelu Real World Learning, který definuje kritéria kvality pro daný typ praxe. Model je v publikaci zkoumán z perspektiv související teorie a výzkumu, lektorů, doprovázejících učitelů a účastnících se žáků. Konkrétně je v publikaci zkoumáno pět, 3–5denních programů nabízených českými pobytovými centry environmentální výchovy nabízených pro žáky 3.–7. ročníků základních škol, které usilují o změnu žákovských environmentálních hodnot, postojů a chování.