NOGA, Pavel. Typo Poster. Traditional Medium of Communication in Epoch of Advanced Digital Technologies. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. 171 s. ISBN 978-80-210-9761-2. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-9761-2020. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Typo Poster. Traditional Medium of Communication in Epoch of Advanced Digital Technologies
Název česky Typografický plakát. Tradiční komunikační médium v období rozvinutých digitálních technologií
Autoři NOGA, Pavel.
Vydání 1., elektronické vyd. Brno, 171 s. 2020.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku Odborná kniha
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-9761-2
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9761-2020
Klíčová slova česky typoplakát, plakát, vizuální komunikace, tradiční komunikační médium, období rozvinutých komunikačních technologií
Klíčová slova anglicky typo poster, poster, visual communication, Traditional Medium of Communication, iEpoch of Advanced Digital Technologies
Štítky Munipress
Změnil Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 18. 5. 2021 09:47.
Anotace
A typeface is one of the basic tools of human communication and for a long time a poster belonged to the most widespread means of mass communication. Upon the arrival of digital technologies it seemed that a poster would gradually disappear from the print media. However, it turns out that along with still more intensive everyday use of various text displays, there is also a renaissance of a traditional typeface poster and its extinction is probably not in sight yet.
Anotace česky
Písmo je jedním ze základních nástrojů lidské komunikace a plakát po dlouhá léta patřil k nejrozšířenějším masově-komunikačním prostředkům. V období nástupu digitálních technologií se už zdálo, že plakát z tištěných médií postupně mizí. Ukazuje se však, že vedle čím dál intenzivnějšího každodenního využívání všemožných textových displejů dochází i k renesanci tradičního písmového plakátu. Publikace se na základě několikaletého výzkumu mj. snaží odpovědět na otázky: Má plakát jako informační médium ve 21. století ještě vůbec svoje opodstatnění? Digitální technologie v posledních letech posilují především obrazovou složku vizuální komunikace, je v takovém světě ještě místo pro čistě typografickou formu přenosu informace? Jak často je designéry různých generací využíváno písmo i ve své „osvobozené“ formě jako výtvarný stavební materiál nahrazující fotografii či kresbu? Výzkum je doposud otevřený, tato publikace shrnuje jeho současný stav a nabízí rovněž názory na danou tématiku od 80 grafických designérů z Polska, Slovenska a Česka, včetně ukázek jejich typografických plakátů.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 23:23