Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1769987, author = {Prokopová, Tereza and Vrbica, Kamil and Hudec, Jan and Dvořáček, Jan and Gál, Roman and Maláska, Jan}, article_location = {Olomouc}, article_number = {2}, doi = {http://dx.doi.org/10.36290/aim.2021.009}, keywords = {medical simulation; postgraduate training; education; survey}, language = {cze}, issn = {1214-2158}, journal = {Anesteziologie a intenzivní medicína}, title = {Zhodnocení implementace simulační výuky do specializačního vzdělávání lékařů před absolvováním základního kmene}, url = {https://www.aimjournal.cz/artkey/aim-202102-0002_evaluation-of-the-implementation-of-medical-simulations-into-postgraduate-training-before-completing-anesthesio.php}, volume = {32}, year = {2021} }
TY - JOUR ID - 1769987 AU - Prokopová, Tereza - Vrbica, Kamil - Hudec, Jan - Dvořáček, Jan - Gál, Roman - Maláska, Jan PY - 2021 TI - Zhodnocení implementace simulační výuky do specializačního vzdělávání lékařů před absolvováním základního kmene JF - Anesteziologie a intenzivní medicína VL - 32 IS - 2 SP - 74-81 EP - 74-81 PB - Solen, s.r.o. SN - 12142158 KW - medical simulation KW - postgraduate training KW - education KW - survey UR - https://www.aimjournal.cz/artkey/aim-202102-0002_evaluation-of-the-implementation-of-medical-simulations-into-postgraduate-training-before-completing-anesthesio.php N2 - Cíl: V rámci vzdělávacího programu specializačního vzdělávání v oboru anesteziologie a intenzivní medicína je nově nutné úspěšné absolvování kurzu Simulace kritických stavů. Cílem projektu bylo zaprvé zhodnotit porovnání sebehodnocení participantů před a po simulacích, zadruhé, jak budou simulace s vysokou mírou věrnosti mladými lékaři vnímány a zda budou mít vliv na jejich další zájem o pokračování v simulačním tréninku. Typ studie: Observační, dotazníkové šetření (survey). Typ pracoviště: Klinika anesteziologie univerzitní nemocnice. Materiál a metoda: Cílovou skupinou byli lékaři před absolvováním základního kmene. Každý prošel dvěma simulacemi s vysokou mírou věrnosti. Scénáře se týkaly akutních anesteziologických stavů – obtížného zajištění dýchacích cest a komplikací regionální anestezie. Simulace probíhaly na operačním sále s kompletním vybavením, vždy se zapojením anesteziologické sestry. Během situace jsme sledovali počínání lékaře, sestry a jejich spolupráci. Po ukončení simulace byla účastníkům poskytnuta zpětná vazba formou strukturovaného debriefingu. Pro studijní účely lékaři vyplnili dotazník před a po absolvování simulací. Otázky v dotazníku byly cílené jak na sebeevaluaci lékaře, tak na zhodnocení kurzu. Výsledky byly zpracovány metodami deskriptivní statistiky. Výsledky: Do simulací se zapojilo všech 14 lékařů kliniky v předkmenové přípravě. Všichni lékaři po simulacích projevili zájem o jejich častější nácvik, 93 % lékařů pak tyto scénáře motivují k dalšímu prohlubování teoretických znalostí. Všichni dotazovaní mají zájem absolvovat další simulace. Závěr: I přes malý studijní soubor ze šetření vyplývá, že tento koncept výuky je velice dobře přijímán, simulace motivují k prohlubování teoretických znalostí a praktických dovedností. Z tohoto pohledu mají simulace v postgraduálním vzdělávání lékařů své opodstatnění a jejich implementace může přispět ke zvýšení erudice v našem oboru. ER -
PROKOPOVÁ, Tereza, Kamil VRBICA, Jan HUDEC, Jan DVOŘÁČEK, Roman GÁL a Jan MALÁSKA. Zhodnocení implementace simulační výuky do specializačního vzdělávání lékařů před absolvováním základního kmene. \textit{Anesteziologie a intenzivní medicína}. Olomouc: Solen, s.r.o., roč.~32, č.~2, s.~74-81. ISSN~1214-2158. doi:10.36290/aim.2021.009. 2021.
|