B 2019

Školní speciální pedagog a školní psycholog v inkluzivní škole a možnosti jejich spolupráce s interními a externími subjekty

PIPEKOVÁ, Jarmila, Miroslava BARTOŇOVÁ, Jana MAGEROVÁ, Evžen ŘEHULKA, Jan VIKTORIN et. al.

Basic information

Original name

Školní speciální pedagog a školní psycholog v inkluzivní škole a možnosti jejich spolupráce s interními a externími subjekty

Name in Czech

Školní speciální pedagog a školní psycholog v inkluzivní škole a možnosti jejich spolupráce s interními a externími subjekty

Name (in English)

School Special Educator and School Psychologist at Inclusive School and Possibilities of Their Cooperation with Internal and External Subjects

Authors

Edition

1. vyd. Brno, 101 pp. 2019

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50302 Education, special

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

ISBN

978-80-210-9310-2

Keywords (in Czech)

inkluzivní škola; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; školní poradenské pracoviště; školní speciální pedagog; školní psycholog

Keywords in English

inclusive school; pupil with special educational needs; school counselling centre; school special educator; school psychologist

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 20/5/2021 08:33, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Abstract

V originále

Publikace prezentuje projekt „Škola pro všechny: Inkluze jako cesta k efektivnímu vzdělávání všech žáků“ se zaměřením na klíčovou aktivitu 3 a 4 „Podpora školních poradenských pracovišť.“ Cílem projektu je zvyšování kompetencí pedagogických pracovníků v inkluzivním vzdělávání. Klíčová aktivita 3 je zaměřena na verifikaci pozice koordinátora inkluze ve škole. Klíčová aktivita 4 se zabývá tématem odborných pracovníků se zřetelem na pozici školního psychologa a školního speciálního pedagoga v inkluzivní škole.

In English

The publication presents the project “School for Everyone: Inclusion as the Way for the Effective Education of all Pupils” with the focus on the Key Activity 3 and 4 “The Support for the School Counselling Institutions”. The aim of the project is to raise the teachers´ competences in inclusive education. The Key Activity 3 is focused on the verification of the inclusion coordinator position at school. The Key Activity 4 deals with the topic of a team of school specialists with the emphasis on the position of the school psychologist and the school special educator at inclusive school.

Links

CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000210, interní kód MU
Name: Škola pro všechny: Inkluze jako cesta k efektivnímu vzdělávání všech žáků
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School for all: Inclusion as a way to effectively educate all pupils, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education