PIPEKOVÁ, Jarmila, Miroslava BARTOŇOVÁ, Jana MAGEROVÁ, Evžen ŘEHULKA, Jan VIKTORIN and Marie VÍTKOVÁ. Školní speciální pedagog a školní psycholog v inkluzivní škole a možnosti jejich spolupráce s interními a externími subjekty (School Special Educator and School Psychologist at Inclusive School and Possibilities of Their Cooperation with Internal and External Subjects). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 101 pp. ISBN 978-80-210-9310-2. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Školní speciální pedagog a školní psycholog v inkluzivní škole a možnosti jejich spolupráce s interními a externími subjekty
Name in Czech Školní speciální pedagog a školní psycholog v inkluzivní škole a možnosti jejich spolupráce s interními a externími subjekty
Name (in English) School Special Educator and School Psychologist at Inclusive School and Possibilities of Their Cooperation with Internal and External Subjects
Authors PIPEKOVÁ, Jarmila, Miroslava BARTOŇOVÁ, Jana MAGEROVÁ, Evžen ŘEHULKA, Jan VIKTORIN and Marie VÍTKOVÁ.
Edition 1. vyd. Brno, 101 pp. 2019.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50302 Education, special
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
ISBN 978-80-210-9310-2
Keywords (in Czech) inkluzivní škola; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; školní poradenské pracoviště; školní speciální pedagog; školní psycholog
Keywords in English inclusive school; pupil with special educational needs; school counselling centre; school special educator; school psychologist
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Changed: 20/5/2021 08:33.
Abstract
Publikace prezentuje projekt „Škola pro všechny: Inkluze jako cesta k efektivnímu vzdělávání všech žáků“ se zaměřením na klíčovou aktivitu 3 a 4 „Podpora školních poradenských pracovišť.“ Cílem projektu je zvyšování kompetencí pedagogických pracovníků v inkluzivním vzdělávání. Klíčová aktivita 3 je zaměřena na verifikaci pozice koordinátora inkluze ve škole. Klíčová aktivita 4 se zabývá tématem odborných pracovníků se zřetelem na pozici školního psychologa a školního speciálního pedagoga v inkluzivní škole.
Abstract (in English)
The publication presents the project “School for Everyone: Inclusion as the Way for the Effective Education of all Pupils” with the focus on the Key Activity 3 and 4 “The Support for the School Counselling Institutions”. The aim of the project is to raise the teachers´ competences in inclusive education. The Key Activity 3 is focused on the verification of the inclusion coordinator position at school. The Key Activity 4 deals with the topic of a team of school specialists with the emphasis on the position of the school psychologist and the school special educator at inclusive school.
Links
CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000210, interní kód MUName: Škola pro všechny: Inkluze jako cesta k efektivnímu vzdělávání všech žáků
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School for all: Inclusion as a way to effectively educate all pupils, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education
PrintDisplayed: 29/3/2024 10:07