Detailed Information on Publication Record
2020
Functional Plurality of Language in Contextualised Discourse
HEADLANDOVÁ KALISCHOVÁ, Irena and Martin NĚMECBasic information
Original name
Functional Plurality of Language in Contextualised Discourse
Name in Czech
Funkční pluralita jazyka v kontexualizovaném diskurzu
Authors
Edition
1., elektronické vyd. Brno, 172 pp. 2020
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
English
Type of outcome
Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu
Field of Study
60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
ISBN
978-80-210-9767-4
Keywords (in Czech)
anglický diskurz; lingvistická studia; mediální diskurz; literární diskurz; CLIL; korpusová lingvistika
Keywords in English
English dicourse; lingustics studies; media discourse; literary discourse; CLIL; corpus linguistics
Tags
Tags
International impact
Změněno: 1/6/2021 14:16, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
The volume presents eleven articles written by participants of the Eighth Brno Conference on Linguistics Studies in English held on 12-13 September 2019. The papers (including two plenary speeches delivered by Prof. Julia Hüttner from University of Vienna, and Assoc. Prof. Markéta Malá from Charles University, Prague) offer a range of linguistic topics, covering media discourse, learner discourse (e.g. CLIL), literary genre, language of advertising, and the interdisciplinary approach to language and international relations, to name just a few.
In Czech
Sborník předkládá jedenáct článků, jejichž autory a autorkami byli účastníci lingvistické konference “Eighth Brno Conference on Linguistics Studies in English”, která se konala 12.-13. září 2019. Soubor článků zahrnuje mj. i dvě plenární přednášky (od Prof. Julie Hüttner z Universität Wien, Vídeň, a doc. PhDr. Markéty Malé, Ph.D. z Karlovy univerzity, Praha) a nabízí širokou škálu jazykovědných témat, jako jsou například diskurz v médiích, výuka angličtiny na různých vzdělávacích stupních (např. CLIL), literární žánr, jazyk reklamy nebo interdisciplinární přístup k výuce jazyka a mezinárodních vztahů.