JURIŠEVIČ, Mojca, Milan POL, Bohumíra LAZAROVÁ, Juan Luis Castejon COSTA, Borut KODRIC, Raquel Gilar CORBI, Florian HOFMANN, Zlatan MAGAJNA, Maja MESKO, Neza PODLOGAR, Lisa POSSE, Urska ZERAK, Anita TRNAVCEVIC and Michaela GLASER-ZIKUDA. Teaching Practice in Pre-Service Teacher Education: A Comparative Analysis in Four European Countries. In 4th Global Conference on Education and Research (GLOCER 2021). 2021.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Teaching Practice in Pre-Service Teacher Education: A Comparative Analysis in Four European Countries
Authors JURIŠEVIČ, Mojca, Milan POL, Bohumíra LAZAROVÁ, Juan Luis Castejon COSTA, Borut KODRIC, Raquel Gilar CORBI, Florian HOFMANN, Zlatan MAGAJNA, Maja MESKO, Neza PODLOGAR, Lisa POSSE, Urska ZERAK, Anita TRNAVCEVIC and Michaela GLASER-ZIKUDA.
Edition 4th Global Conference on Education and Research (GLOCER 2021), 2021.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) praxe studentů; vzdělávání učitelů; univerzitní školy
Keywords in English student practice; teacher education; university schools
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D., učo 2201. Changed: 17/6/2021 14:43.
Abstract
The aim of the paper is to present the purposes and the main outputs of the Erasmus+ project INSHIP. The project is focused on the topic of collaboration between universities and university schools in charge of the student-teachers´ internship. The overreaching aim of the project is to develop educational innovation in the area of higher education through a complementary partnership model for teaching practice in initial teacher education.
Abstract (in Czech)
Cílem příspěvku je prezentovat účel a hlavní výstupy projektu Erasmus+ INSHIP. Projekt je zaměřen na téma spolupráce mezi univerzitami a školami, které jsou pověřeny praktickým vzděláváním studentů učitelství. Hlavním cílem projektu jsou inovace ve vzdělávání v oblasti vysokého školství spočívající v návrhu modelu partnerství pro rozvoj studentských praxí v pregraduální přípravě učitelů.
PrintDisplayed: 15/10/2024 09:35