Pojetí sebehodnocení u studentů učitelství německého jazyka
VELIČKOVÁ, Jana. Pojetí sebehodnocení u studentů učitelství německého jazyka (The concept of self-assessment in students of German language teaching). In FORLANG 2021 - 10. ročník medzinárodnej konferencie o cudzích jazykoch v akademickom prostredí. 2021. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Pojetí sebehodnocení u studentů učitelství německého jazyka |
Name in Czech | Pojetí sebehodnocení u studentů učitelství německého jazyka |
Name (in English) | The concept of self-assessment in students of German language teaching |
Authors | VELIČKOVÁ, Jana. |
Edition | FORLANG 2021 - 10. ročník medzinárodnej konferencie o cudzích jazykoch v akademickom prostredí, 2021. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Presentations at conferences |
Field of Study | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Country of publisher | Slovakia |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | Sebehodnocení učícího se; učení a vyučování cizího jazyka; profesní příprava učitelů |
Keywords in English | Student Self-Assessment; Foreign Language Learning and Teaching; Teacher Training |
Tags | International impact |
Changed by | Changed by: Mgr. Jana Veličková, Ph.D., učo 383024. Changed: 16/3/2022 10:22. |
Abstract |
---|
Sebehodnocení je diskutované téma, protože má potenciál ke zvýšení učebního úspěchu a pozitivní vliv na celoživotní učení. Cílem příspěvku je představit výzkumná zjištění týkající se pojetí sebehodnocení u budoucích učitelů němčiny jako cizího jazyka. Vzhledem k tomu, že právě učitelé svým přístupem a poskytováním příležitostí k sebehodnocení vytváří jednu ze zásadních podmínek (či brzd) adekvátního rozvoje dovednosti sebehodnocení svých žáků, může pochopení pojetí sebehodnocení a procesů jeho rozvoje u budoucích učitelů přispět ke zkvalitnění jejich profesní přípravy. |
Abstract (in English) |
---|
Self-assessment has the potential to increase learning success and a positive impact on lifelong learning. The aim of the presentation is to present research findings concerning the concept of self-assessment in future teachers of German as a foreign language. Given that teachers, by their approach and providing opportunities for self-assessment, create one of the fundamental conditions (or barriers) to adequate development of self-assessment skills of their students, understanding the concept of self-assessment and its development processes in future teachers can contribute to improving their training. |
Links | |
---|---|
MUNI/A/1239/2020, interní kód MU | Name: Výuka cizích jazyků ve výzkumu (Acronym: AKTEV X) |
Investor: Masaryk University |
PrintDisplayed: 31/7/2024 22:23