VELIČKOVÁ, Jana. Pojetí sebehodnocení u studentů učitelství německého jazyka (The concept of self-assessment in students of German language teaching). In FORLANG 2021 - 10. ročník medzinárodnej konferencie o cudzích jazykoch v akademickom prostredí. 2021.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Pojetí sebehodnocení u studentů učitelství německého jazyka
Name in Czech Pojetí sebehodnocení u studentů učitelství německého jazyka
Name (in English) The concept of self-assessment in students of German language teaching
Authors VELIČKOVÁ, Jana.
Edition FORLANG 2021 - 10. ročník medzinárodnej konferencie o cudzích jazykoch v akademickom prostredí, 2021.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Sebehodnocení učícího se; učení a vyučování cizího jazyka; profesní příprava učitelů
Keywords in English Student Self-Assessment; Foreign Language Learning and Teaching; Teacher Training
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Jana Veličková, Ph.D., učo 383024. Changed: 16/3/2022 10:22.
Abstract
Sebehodnocení je diskutované téma, protože má potenciál ke zvýšení učebního úspěchu a pozitivní vliv na celoživotní učení. Cílem příspěvku je představit výzkumná zjištění týkající se pojetí sebehodnocení u budoucích učitelů němčiny jako cizího jazyka. Vzhledem k tomu, že právě učitelé svým přístupem a poskytováním příležitostí k sebehodnocení vytváří jednu ze zásadních podmínek (či brzd) adekvátního rozvoje dovednosti sebehodnocení svých žáků, může pochopení pojetí sebehodnocení a procesů jeho rozvoje u budoucích učitelů přispět ke zkvalitnění jejich profesní přípravy.
Abstract (in English)
Self-assessment has the potential to increase learning success and a positive impact on lifelong learning. The aim of the presentation is to present research findings concerning the concept of self-assessment in future teachers of German as a foreign language. Given that teachers, by their approach and providing opportunities for self-assessment, create one of the fundamental conditions (or barriers) to adequate development of self-assessment skills of their students, understanding the concept of self-assessment and its development processes in future teachers can contribute to improving their training.
Links
MUNI/A/1239/2020, interní kód MUName: Výuka cizích jazyků ve výzkumu (Acronym: AKTEV X)
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 31/7/2024 22:23