k 2021

Pojetí sebehodnocení u studentů učitelství německého jazyka

VELIČKOVÁ, Jana

Basic information

Original name

Pojetí sebehodnocení u studentů učitelství německého jazyka

Name in Czech

Pojetí sebehodnocení u studentů učitelství německého jazyka

Name (in English)

The concept of self-assessment in students of German language teaching

Edition

FORLANG 2021 - 10. ročník medzinárodnej konferencie o cudzích jazykoch v akademickom prostredí, 2021

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

Sebehodnocení učícího se; učení a vyučování cizího jazyka; profesní příprava učitelů

Keywords in English

Student Self-Assessment; Foreign Language Learning and Teaching; Teacher Training

Tags

International impact
Změněno: 16/3/2022 10:22, Mgr. Jana Veličková, Ph.D.

Abstract

V originále

Sebehodnocení je diskutované téma, protože má potenciál ke zvýšení učebního úspěchu a pozitivní vliv na celoživotní učení. Cílem příspěvku je představit výzkumná zjištění týkající se pojetí sebehodnocení u budoucích učitelů němčiny jako cizího jazyka. Vzhledem k tomu, že právě učitelé svým přístupem a poskytováním příležitostí k sebehodnocení vytváří jednu ze zásadních podmínek (či brzd) adekvátního rozvoje dovednosti sebehodnocení svých žáků, může pochopení pojetí sebehodnocení a procesů jeho rozvoje u budoucích učitelů přispět ke zkvalitnění jejich profesní přípravy.

In English

Self-assessment has the potential to increase learning success and a positive impact on lifelong learning. The aim of the presentation is to present research findings concerning the concept of self-assessment in future teachers of German as a foreign language. Given that teachers, by their approach and providing opportunities for self-assessment, create one of the fundamental conditions (or barriers) to adequate development of self-assessment skills of their students, understanding the concept of self-assessment and its development processes in future teachers can contribute to improving their training.

Links

MUNI/A/1239/2020, interní kód MU
Name: Výuka cizích jazyků ve výzkumu (Acronym: AKTEV X)
Investor: Masaryk University