Detailed Information on Publication Record
2021
Pojetí sebehodnocení u studentů učitelství německého jazyka
VELIČKOVÁ, JanaBasic information
Original name
Pojetí sebehodnocení u studentů učitelství německého jazyka
Name in Czech
Pojetí sebehodnocení u studentů učitelství německého jazyka
Name (in English)
The concept of self-assessment in students of German language teaching
Authors
Edition
FORLANG 2021 - 10. ročník medzinárodnej konferencie o cudzích jazykoch v akademickom prostredí, 2021
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
Sebehodnocení učícího se; učení a vyučování cizího jazyka; profesní příprava učitelů
Keywords in English
Student Self-Assessment; Foreign Language Learning and Teaching; Teacher Training
Tags
International impact
Změněno: 16/3/2022 10:22, Mgr. Jana Veličková, Ph.D.
V originále
Sebehodnocení je diskutované téma, protože má potenciál ke zvýšení učebního úspěchu a pozitivní vliv na celoživotní učení. Cílem příspěvku je představit výzkumná zjištění týkající se pojetí sebehodnocení u budoucích učitelů němčiny jako cizího jazyka. Vzhledem k tomu, že právě učitelé svým přístupem a poskytováním příležitostí k sebehodnocení vytváří jednu ze zásadních podmínek (či brzd) adekvátního rozvoje dovednosti sebehodnocení svých žáků, může pochopení pojetí sebehodnocení a procesů jeho rozvoje u budoucích učitelů přispět ke zkvalitnění jejich profesní přípravy.
In English
Self-assessment has the potential to increase learning success and a positive impact on lifelong learning. The aim of the presentation is to present research findings concerning the concept of self-assessment in future teachers of German as a foreign language. Given that teachers, by their approach and providing opportunities for self-assessment, create one of the fundamental conditions (or barriers) to adequate development of self-assessment skills of their students, understanding the concept of self-assessment and its development processes in future teachers can contribute to improving their training.
Links
MUNI/A/1239/2020, interní kód MU |
|