D 2019

Investigating peer interaction in English as a foreign language using conversation analysis

TŮMA, František; Linda NEPIVODOVÁ a Nicola Catherine FOŘTOVÁ

Základní údaje

Originální název

Investigating peer interaction in English as a foreign language using conversation analysis

Autoři

TŮMA, František (203 Česká republika, garant, domácí); Linda NEPIVODOVÁ (203 Česká republika) a Nicola Catherine FOŘTOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

Opava, Silesian Studies in English 2018, od s. 65-72, 8 s. 2019

Nakladatel

Silesian University in Opava

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/19:00119041

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-7510-398-7

UT WoS

000658853200008

Klíčová slova anglicky

conversation analysis; peer interaction; upper-secondary education; educational research

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 10. 5. 2022 13:46, Mgr. et Mgr. Lucie Racyn

Anotace

V originále

To date Czech educational research has focused mainly on frontal teaching in primary and lower-secondary education, leaving interaction among peers and upper-secondary education rather under researched. In light of this, this article details a research project on peer interaction in the uppersecondary Czech classroom using Conversational Analysis (CA). The aim of the proposed research is to uncover the practices that the peers use in interaction during pairwork or groupwork activities. After a brief introduction, the article clarifies the meaning and use of CA as the chosen method of research, before presenting a review of some of the current research on peer interaction in the classroom. The research methodology, including the data analysis procedures, is described, before concluding the paper with a brief summary of the research and outcomes. It is hoped that this research project will add to the limited research in this area, and to foreign language didactics overall.

Návaznosti

GA18-02363S, projekt VaV
Název: Interakce ve frontální výuce a skupinové práci v hodinách angličtiny na střední škole
Investor: Grantová agentura ČR, Interakce ve frontální výuce a skupinové práci v hodinách angličtiny na střední škole