Typo Poster. Traditional Medium of Communication in Epoch of Advanced Digital Technologies
NOGA, Pavel. Typo Poster. Traditional Medium of Communication in Epoch of Advanced Digital Technologies. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 171 pp. ISBN 978-80-210-9760-5. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Typo Poster. Traditional Medium of Communication in Epoch of Advanced Digital Technologies |
Name in Czech | Typografický plakát. Tradiční komunikační médium v období rozvinutých digitálních technologií |
Authors | NOGA, Pavel. |
Edition | 1. vyd. Brno, 171 pp. 2020. |
Publisher | Masarykova univerzita |
Other information | |
---|---|
Original language | English |
Type of outcome | Book on a specialized topic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Publication form | printed version "print" |
ISBN | 978-80-210-9760-5 |
Keywords (in Czech) | typoplakát, plakát, vizuální komunikace, tradiční komunikační médium, období rozvinutých komunikačních technologií |
Keywords in English | typo poster, poster, visual communication, Traditional Medium of Communication, iEpoch of Advanced Digital Technologies |
Tags | Munipress |
Changed by | Changed by: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Changed: 8/7/2021 09:02. |
Abstract |
---|
A typeface is one of the basic tools of human communication and for a long time a poster belonged to the most widespread means of mass communication. Upon the arrival of digital technologies it seemed that a poster would gradually disappear from the print media. However, it turns out that along with still more intensive everyday use of various text displays, there is also a renaissance of a traditional typeface poster and its extinction is probably not in sight yet. |
Abstract (in Czech) |
---|
Písmo je jedním ze základních nástrojů lidské komunikace a plakát po dlouhá léta patřil k nejrozšířenějším masově-komunikačním prostředkům. V období nástupu digitálních technologií se už zdálo, že plakát z tištěných médií postupně mizí. Ukazuje se však, že vedle čím dál intenzivnějšího každodenního využívání všemožných textových displejů dochází i k renesanci tradičního písmového plakátu. Publikace se na základě několikaletého výzkumu mj. snaží odpovědět na otázky: Má plakát jako informační médium ve 21. století ještě vůbec svoje opodstatnění? Digitální technologie v posledních letech posilují především obrazovou složku vizuální komunikace, je v takovém světě ještě místo pro čistě typografickou formu přenosu informace? Jak často je designéry různých generací využíváno písmo i ve své „osvobozené“ formě jako výtvarný stavební materiál nahrazující fotografii či kresbu? Výzkum je doposud otevřený, tato publikace shrnuje jeho současný stav a nabízí rovněž názory na danou tématiku od 80 grafických designérů z Polska, Slovenska a Česka, včetně ukázek jejich typografických plakátů. |
PrintDisplayed: 13/10/2024 13:46