BUDÍNOVÁ, Irena. Approaches of gifted pupils to solving algebraic word problems. 2021. ISBN 978-961-293-083-7. Available from: https://dx.doi.org/10.26493/978-961-293-083-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Approaches of gifted pupils to solving algebraic word problems
Name in Czech Přístupy nadaných dětí k řešení algebraických slovních úloh
Authors BUDÍNOVÁ, Irena.
Edition 2021.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovenia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-961-293-083-7
Doi http://dx.doi.org/10.26493/978-961-293-083-7
Keywords (in Czech) nadaní žáci; matematická úloha; řešitelské strategie
Keywords in English gifted pupils; mathematical task; solving strategy
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Irena Budínová, Ph.D., učo 15471. Changed: 12/7/2021 20:56.
Abstract
Gifted students, and especially mathematically gifted students, differ from other students in their approach to solving mathematical problems. There are even tasks in which gifted pupils may be less successful than other pupils. The contribution will briefly discuss the issue of educating gifted students in mathematics and one algebraic word problem will illustrate how more complex thinking of gifted students can affect their success in the test task.
Abstract (in Czech)
Nadaní žáci, a speciálně matematicky nadaní žáci, se liší od ostatních žáků svými přístupy k řešení matematických problémů. Existují typy úloh, ve kterých nadaní žáci mohou být méně úspěšní než ostatní žáci. Příspěvek stručně pojednává o vzdělávání nadaných žáků v matematice a jedna algebraická úloha bude ilustrovat, jak komplexní myšlení matematicky nadaných žáků může ovlivnit jejich výsledky.
PrintDisplayed: 19/7/2024 12:23