SVOBODOVÁ, Hana, Darina MÍSAŘOVÁ, Radek DURNA a Vendula MAŠTEROVÁ. Implementation of GIS in upper secondary curriculum in Czechia – current situation and future perspectives. In EUGEO 2021. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Implementation of GIS in upper secondary curriculum in Czechia – current situation and future perspectives
Autoři SVOBODOVÁ, Hana, Darina MÍSAŘOVÁ, Radek DURNA a Vendula MAŠTEROVÁ.
Vydání EUGEO 2021, 2021.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky GIS; kurikulum; Survey 123; zúčastněné mapování
Klíčová slova anglicky GIS; curriculum; Survey 123; participatory mapping
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Mašterová, učo 436963. Změněno: 16. 3. 2022 21:20.
Anotace
Implementing GIS in the school curriculum is essential for modern geography as GIS is a powerful tool for presentation and visualization of spatial data. However, many Czech schools (both elementary and high schools) have problems with implementing the teaching with GIS into the tuition. The questionnaire survey with 94 Czech upper secondary and high school teachers and semi-structured interviews with nine of them revealed that the problems are usually not connected with material and technological equipment but with lack of methodological materials and teachers´ insufficient skills. Therefore, the paper aims to present a proposal for the GIS skills system (similar to the existing cartographic skills). This system is filled with tasks to support teaching and learning with GIS. The tasks are divided into six types of skills and three levels of cognitive complexity by each skill.
Návaznosti
TL02000142, projekt VaVNázev: Implementace geografických informačních systémů do výuky na základních a středních školách
Investor: Technologická agentura ČR, Implementace geografických informačních systémů do výuky na základních a středních školách
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 18:47