Detailed Information on Publication Record
2021
Das Potenzial der Videoaufnahmen bei der Erforschung der Selbstevaluation von Lernenden
VELIČKOVÁ, JanaBasic information
Original name
Das Potenzial der Videoaufnahmen bei der Erforschung der Selbstevaluation von Lernenden
Name in Czech
Potenciál videonahrávek při výzkumu sebehodnocení učících se
Name (in English)
The potential of videotaping in researching learner self-evaluation
Authors
Edition
XIV. Kongress der Internationalen Vereinigung für Germanistik (IVG), 2021
Other information
Language
German
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
videonahrávky; sebehodnocení učícího se; lautes Erinnern; stimulated recall
Keywords in English
video recordings; student self-assessment; lautes Erinnern; stimulated recall
Tags
International impact
Změněno: 16/3/2022 10:22, Mgr. Jana Veličková, Ph.D.
V originále
Der Beitrag präsentiert einen möglichen Weg zur videobasierten Erforschung von Selbstevaluation der Lernenden mit besonderem Fokus auf den Einsatz der introspektiven Methoden des Lauten Erinnerns und Stimulated Recall bei der Datenerhebung. Als Beispiel einer videobasierten Studie wird mein Dissertationsprojekt vorgestellt und ein besonderer Augenmerk wird der Reflexion über die videobasierte Datenerhebung seitens der Proband/-innen gewidmet.
In Czech
Příspěvek představuje možný způsob výzkumu sebehodnocení učících se pomocí videozáznamů především za využití introspektivních metod „hlasitého vzpomínání“ a stimulovaného vybavování při sběru dat. Představen bude rovněž můj disertační projekt jako příklad studie založené na videu, přičemž zvláštní pozornost bude věnována reflexi účastníků týkající se sběru dat pomocí videonahrávek.
In English
The presentation deals with a possible way of video-based research into the self-evaluation of learners with a particular focus on using the introspective methods of Lautes Erinnern and stimulated recall in data collection. My dissertation project is presented as an example of a video-based study, and special attention is paid to the participant's reflection on video-based data collection.
Links
MUNI/A/1239/2020, interní kód MU |
|