Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1786000, author = {Zelníčková, Helena and Vorel, David and Marinič, Peter}, address = {Praha}, booktitle = {Vybrané kapitoly soudobých témat odborného vzdělávání}, edition = {1. vyd.}, editor = {Adamec, P., Šimáně, M. a kol.}, keywords = {vocational training; teacher competencies; dual education}, howpublished = {elektronická verze "online"}, language = {cze}, location = {Praha}, isbn = {978-80-7568-402-8}, pages = {110-126}, publisher = {Powerprint}, title = {Komparace odborných kompetencí učitelů odborných předmětů vybraných zemí EU}, url = {https://www.icolleconference.cz/files/vybrane-kapitoly.pdf}, year = {2021} }
TY - CHAP ID - 1786000 AU - Zelníčková, Helena - Vorel, David - Marinič, Peter PY - 2021 TI - Komparace odborných kompetencí učitelů odborných předmětů vybraných zemí EU VL - Neuveden PB - Powerprint CY - Praha SN - 9788075684028 KW - vocational training KW - teacher competencies KW - dual education UR - https://www.icolleconference.cz/files/vybrane-kapitoly.pdf N2 - Na kvalitní odborné vzdělávání jsou kladeny vysoké nároky. Se zvyšujícími se požadavky na odborné kompetence budoucích zaměstnanců stoupají nároky i na instituce, které vzdělávání zajišťují. Střední odborné školy jsou dnes často vybaveny špičkovou technikou a pomůckami, které žákům přiblíží reálné prostředí budoucích zaměstnavatelů. Moderní vybavení škol však nestačí k zajištění kvalitní výuky. Hlavním tvůrcem výchovně-vzdělávacího procesu je učitel. Učitel odborných předmětů je hlavním zprostředkovatelem sdělovaných informací a je přímo zodpovědný za didaktickou transformaci obsahu učiva. Aby byl učitel odborných předmětů schopen učivo kvalitně předat po odborné stránce, musí být vybaven odbornými kompetencemi. Na rozsahu odborných kompetencí u učitelů se zásadním způsobem podílí organizace odborného vzdělávání konkrétní členské země Evropské unie. Vzhledem k nejednotnosti vzdělávacích systému v Evropské unii je na odborné kompetence učitelů odborných předmětů pohlíženo z různých hledisek. Hlavním cílem kapitoly je porovnat požadavky na odborné kompetence u učitelů odborných předmětů ve vybraných členských státech Evropské unie. Ke komparaci bude využito statistiky CEDEFOP. Výzkum by měl odpovědět na otázku: Které odborné kompetence jsou vyžadovány od učitelů ve všech zkoumaných zemích EU? Jako dílčí výzkumná otázka byla stanovena: Jakým způsobem se přistupuje ve vybraných zemích EU ke vzdělávání učitelů? ER -
ZELNÍČKOVÁ, Helena, David VOREL and Peter MARINIČ. Komparace odborných kompetencí učitelů odborných předmětů vybraných zemí EU (Comparison of professional competencies of teachers of vocational subjects in selected EU countries). Online. In Adamec, P., Šimáně, M. a kol. \textit{Vybrané kapitoly soudobých témat odborného vzdělávání}. 1. vyd. Praha: Powerprint, 2021, p.~110-126. ISBN~978-80-7568-402-8.
|