REPAŠSKÁ, Lucia, Eva KUNDTOVÁ KLOCOVÁ, Oto JANOUŠEK, Jakub HEJČ, Marina RONZHINA, Radovan SMÍŠEK and Jana KOLÁŘOVÁ. Umění persvaze (The Art of Persuasion). Brno: Vysoké učení technické v Brně, 2021, 273 pp. ISBN 978-80-7460-186-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Umění persvaze
Name (in English) The Art of Persuasion
Authors REPAŠSKÁ, Lucia (703 Slovakia), Eva KUNDTOVÁ KLOCOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Oto JANOUŠEK (203 Czech Republic), Jakub HEJČ (203 Czech Republic), Marina RONZHINA (203 Czech Republic), Radovan SMÍŠEK (203 Czech Republic) and Jana KOLÁŘOVÁ (203 Czech Republic).
Edition Brno, 273 pp. 2021.
Publisher Vysoké učení technické v Brně
Other information
Original language Czech
Type of outcome Special-purpose publication
Field of Study 50902 Social sciences, interdisciplinary
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/21:00119839
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-7460-186-6
Keywords (in Czech) komunikace; persvaze; komunikační dovednosti
Keywords in English communication; persuasion; communication competences
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Eva Kundtová Klocová, Ph.D., učo 179983. Changed: 14/4/2022 23:12.
Abstract
Umění persvaze je vzdělávací metodika pro rozvoj komunikačních a dramatických dovedností. Čtenáři odkrývá tajemství předčivého působení a vybízí jej k osvojení si technik, které mu umožní rozvinout své přesvědčovací schopnosti a cíleně formovat hodnotový kapitál svého publika. Čtenáři z řad manažerů v publikaci naleznou unikátní praktické podněty pro rozvoj svých přesvědčovacích schopností. Učitelům a vychovatelům nabídne publikace hluboký vhled do principů přesvědčivé komunikace, jejichž implementace v edukačních plánech zvýší zaujetí a participaci studentů. V širším pojetí přinese tato publikace užitek každému, kdo touží kultivovat persvazivnost své komunikace. Publikace vznikla jako jeden z výstupů projektu TAČR TJ02000293.
Abstract (in English)
The Art of Persuasion is an educational methodology for developing communication and dramatic skills. It reveals to the reader the secrets of persuasion and encourages them to learn techniques that will enable them to develop their persuasive skills and purposefully shape the value capital of their audience. Managerial readers will find unique practical suggestions for developing their persuasive skills. For teachers and educators, the publication will offer deep insights into the principles of persuasive communication, the implementation of which in educational plans will increase student engagement and participation. More broadly, this publication will benefit anyone who desires to cultivate the persuasiveness of their communication. The publication was produced as one of the outputs of the TAČR project TJ02000293.
Links
TJ02000293, research and development projectName: Rozvoj komunikačních kompetencí novou vzdělávací metodikou, vycházející z objektivního hodnocení biosignálů performera a recipienta (Acronym: Efektivní performer)
Investor: Technology Agency of the Czech Republic
PrintDisplayed: 18/7/2024 08:18