MALINKA, Kamil and Vladimír SCHINDLER. Current Challenges in the Educational Usage of 3D Printing in Primary and Secondary Schools. Online. In Theo Bastiaens. Proceedings of EdMedia + Innovate Learning. United States: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE), 2021, p. 88-96. ISBN 978-1-939797-56-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Current Challenges in the Educational Usage of 3D Printing in Primary and Secondary Schools
Authors MALINKA, Kamil (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Vladimír SCHINDLER (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition United States, Proceedings of EdMedia + Innovate Learning, p. 88-96, 9 pp. 2021.
Publisher Association for the Advancement of Computing in Education (AACE)
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 10200 1.2 Computer and information sciences
Country of publisher United States of America
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14610/21:00119842
Organization unit Institute of Computer Science
ISBN 978-1-939797-56-8
Keywords (in Czech) 3D tisk; vzdělání
Keywords in English 3D print; education
Tags 3d print, rivok
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Kamil Malinka, Ph.D., učo 49967. Changed: 14/9/2021 09:27.
Abstract
In this article, we present the current state of 3D printing usage for educational purposes in primary and secondary schools. 3D printing in schools is not used to its full potential, mainly due to the lack of quality content suitable for teaching and insufficient knowledge of the IT environment effective setting. As evidence of the existing problems, we present the results of two commercial surveys dealing with the current state of 3D printing usage in schools. In the educational context, we will discuss 3D printers regarding their technological properties and the issues that arise during their deployment and usage. Further, we present state-of-the-art examples of the teaching practice, including available teaching materials, and discuss their applicability. Finally, we give our proposal for the systematical integration of 3D printing into the curriculum. The presented experiences and results also aim to help integrate 3D printing into teaching practice and make it easier for those interested in taking their first steps.
Abstract (in Czech)
V tomto článku představujeme současný stav využití 3D tisku pro vzdělávací účely na základních a středních školách. 3D tisk ve školách není plně využíván, a to především z důvodu nedostatku kvalitního obsahu vhodného pro výuku a nedostatečné znalosti efektivního nastavení IT prostředí. Jako důkaz existujících problémů uvádíme výsledky dvou komerčních průzkumů zabývajících se současným stavem využití 3D tisku ve školách. V kontextu vzdělávání se zabýváme 3D tiskárnami s ohledem na jejich technologické vlastnosti a problémy, které vznikají při jejich nasazení a používání. Dále představujeme nejnovější příklady z výukové praxe, včetně dostupných výukových materiálů, a diskutujeme jejich použitelnost. Nakonec představujeme náš návrh na systematické začlenění 3D tisku do výuky. Cílem prezentovaných zkušeností a výsledků je také pomoci začlenit 3D tisk do výukové praxe a usnadnit zájemcům jejich první kroky.
Links
TL03000425, research and development projectName: 3D tisk a jeho uplatnění na základních a středních školách (Acronym: 3DPrintInSchools)
Investor: Technology Agency of the Czech Republic, 3D printing and its applications in primary and secondary schools
PrintDisplayed: 15/7/2024 09:24