Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1790085, author = {Červenková, Marie}, booktitle = {Forlang}, language = {cze}, title = {Motivace studentů při online výuce jako výzva pro učitele}, year = {2021} }
TY - CONF ID - 1790085 AU - Červenková, Marie PY - 2021 TI - Motivace studentů při online výuce jako výzva pro učitele N2 - Motivace je klíčovým faktorem procesu a výsledků učení obecně. Stejně tak hraje zásadní roli v učení se cizímu jazyku (Dörnyei : 2001, Gardner : 2010). V posledním roce došlo v důsledku pandemie k rozsáhlým změnám v průběhu výuky a vysokoškolští studenti jsou nuceni studovat distančním a online způsobem. Pro většinu z nich představuje tato situace značnou zátěž, a úbytek motivace je jedním z jejích negativních důsledků, které studenti při studiu musejí překonávat. V této souvislosti si klademe otázku, jakým způsobem může učitel plnit svoji roli facilitátora učení a zda a jak v kontextu celkové situace předchází, popř. čelí úbytku či ztrátě motivace studentů. V příspěvku představíme výsledky kvalitativního výzkumu, který byl veden v období jarního semestru 2021 u učitelů cizích jazyků Centra jazykového vzdělávání Masarykovy univerzity v Brně s cílem zmapovat použité způsoby a prostředky ovlivňující motivaci studentů. Tyto způsoby a prostředky byly kategorizovány v souladu s Dörnyeiovou teorií L2 Motivational Self System (Dörnyei, Z., & Ushioda, E. : 2009). ER -
ČERVENKOVÁ, Marie. Motivace studentů při online výuce jako výzva pro učitele. In \textit{Forlang}. 2021.
|