ČERVENKOVÁ, Marie. Motivace studentů při online výuce jako výzva pro učitele. In Forlang. 2021.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Motivace studentů při online výuce jako výzva pro učitele
Authors ČERVENKOVÁ, Marie.
Edition Forlang, 2021.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Language Centre
Keywords (in Czech) motivace, online výuka, výuka jazyků, cizí jazyky
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Marie Červenková, Ph.D., učo 18575. Changed: 6/9/2021 14:17.
Abstract
Motivace je klíčovým faktorem procesu a výsledků učení obecně. Stejně tak hraje zásadní roli v učení se cizímu jazyku (Dörnyei : 2001, Gardner : 2010). V posledním roce došlo v důsledku pandemie k rozsáhlým změnám v průběhu výuky a vysokoškolští studenti jsou nuceni studovat distančním a online způsobem. Pro většinu z nich představuje tato situace značnou zátěž, a úbytek motivace je jedním z jejích negativních důsledků, které studenti při studiu musejí překonávat. V této souvislosti si klademe otázku, jakým způsobem může učitel plnit svoji roli facilitátora učení a zda a jak v kontextu celkové situace předchází, popř. čelí úbytku či ztrátě motivace studentů. V příspěvku představíme výsledky kvalitativního výzkumu, který byl veden v období jarního semestru 2021 u učitelů cizích jazyků Centra jazykového vzdělávání Masarykovy univerzity v Brně s cílem zmapovat použité způsoby a prostředky ovlivňující motivaci studentů. Tyto způsoby a prostředky byly kategorizovány v souladu s Dörnyeiovou teorií L2 Motivational Self System (Dörnyei, Z., & Ushioda, E. : 2009).
PrintDisplayed: 23/7/2024 10:10