VUONGOVÁ, Andrea, Jana KRANECOVÁ, Damian CZUDEK a Hőfferová KOUCKÁ. Komentář k zákonu o finanční kontrole ve veřejné správě. Edited by Jana Kranecová - Damian Czudek - Tereza Koucká Hőfferová - Andrea. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s.r.o., 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Komentář k zákonu o finanční kontrole ve veřejné správě
Název česky Komentář k zákonu o finanční kontrole ve veřejné správě
Autoři VUONGOVÁ, Andrea, Jana KRANECOVÁ, Damian CZUDEK a Hőfferová KOUCKÁ.
Edited by Jana Kranecová - Damian Czudek - Tereza Koucká Hőfferová - Andrea.
Vydání Plzeň, 2021.
Nakladatel Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s.r.o.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Právnická fakulta
Klíčová slova česky finanční kontrola; audit; 3E; řízení rizik; dotace; veřejná správa
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Andrea Vuongová, učo 238573. Změněno: 7. 9. 2021 08:27.
Anotace
Zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů, byl vytvořen v rámci přípravy na vstup České republiky do Evropské unie. Navzdory tomu, že měl být jen přechodným řešením a Ministerstvo financí vzápětí po jeho přijetí začalo připravovat novelizaci, zůstal zákon o finanční kontrole v platnosti a účinnosti v prakticky nezměněné podobě. Důvody, které znemožnily reformu systému finanční kontroly, se z velké části překrývají s důvody, které komplikují jeho aplikaci. Zákon o finanční kontrole dopadá na cca 18 000 organizací veřejné správy. Okruh adresátů zahrnuje orgány státní správy i samosprávy a dále například i příspěvkové organizace, které poskytují veřejné služby a nejsou správním orgánem (například mateřské školy). Z tohoto důvodu je právní úprava v něm obsažena obecná a pro zavedení do praxe vyžaduje značnou dávku znalostí a zkušeností. Navíc je celá řada zákonných ustanovení technicky rozpracována až v rámci prováděcí vyhlášky č. 416/2004 Sb. Situaci komplikuje i skutečnost, že postupy, které jsou předmětem regulace, nefungují samostatně, ale v návaznosti na jiné právní předpisy, jako jsou například předpisy upravující rozpočet nebo účetnictví.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 16:26