Detailed Information on Publication Record
2021
Virtuální realita ve vzdělávání zdravotnických profesionálů v kardiologii na počátku roku 2021
JIRAVSKÝ, Otakar, Filip JIRAVSKÝ, Jan HEČKO, Miroslav HUDEC, Radim ŠPAČEK et. al.Basic information
Original name
Virtuální realita ve vzdělávání zdravotnických profesionálů v kardiologii na počátku roku 2021
Name (in English)
Virtual reality in education of healthcare professionals in cardiology at the beginning of 2021
Authors
JIRAVSKÝ, Otakar (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Filip JIRAVSKÝ (203 Czech Republic), Jan HEČKO (203 Czech Republic), Miroslav HUDEC (203 Czech Republic, belonging to the institution), Radim ŠPAČEK (203 Czech Republic), Jan CHOVANČÍK (203 Czech Republic), Libor ŠKŇOUŘIL (203 Czech Republic) and Martin FIALA (203 Czech Republic)
Edition
Cor et Vasa, Brno, Medical Tribune CZ s.r.o. 2021, 0010-8650
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
30201 Cardiac and Cardiovascular systems
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14110/21:00122284
Organization unit
Faculty of Medicine
UT WoS
000694709000008
Keywords (in Czech)
Elektronická média; Virtuální realita; Vzdělávání
Keywords in English
Education; Electronic media; Virtual reality
Tags
Reviewed
Změněno: 20/5/2022 12:58, Mgr. Tereza Miškechová
V originále
Elektronická média přebírají dominantní roli ve vzdělávání, jedné z klíčových odpovědností zdravotnických profesionálů. I profesní vzdělávání dnes využívá webové stránky, blogy, videoblogy a mobilní aplikace. Virtuální zobrazování je další, nově dostupnou technologií. Přináší prožitky podobné realitě, což může být přínosem k zachycení, zpracování, zapamatování a následnému použití informací uživatelem. Navzdory relativně krátké uživatelské dostupnosti virtuálního zobrazování je nyní k využití celá řada hardwarových možností a souběžně i obsahu, který je primárně cílem k vzdělávání zdravotnických profesionálů.
In English
Electronic media are picking over a dominant role in education, one of the key responsibiliies of healthcare professionals. At present, even professional education uses websites, blogs, video blogs, and mobile applications. Virtual imaging is another newly available technology. It offers reality-like experiences, which can be useful for picking up, processing, memorizing, and subsequent utilizing of information by the user. Despite relatively short availability of virtual imaging, some hardware options can be now employed together with content primarily aimed at educating healthcare professionals.