J 2021

Virtuální realita ve vzdělávání zdravotnických profesionálů v kardiologii na počátku roku 2021

JIRAVSKÝ, Otakar, Filip JIRAVSKÝ, Jan HEČKO, Miroslav HUDEC, Radim ŠPAČEK et. al.

Basic information

Original name

Virtuální realita ve vzdělávání zdravotnických profesionálů v kardiologii na počátku roku 2021

Name (in English)

Virtual reality in education of healthcare professionals in cardiology at the beginning of 2021

Authors

JIRAVSKÝ, Otakar (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Filip JIRAVSKÝ (203 Czech Republic), Jan HEČKO (203 Czech Republic), Miroslav HUDEC (203 Czech Republic, belonging to the institution), Radim ŠPAČEK (203 Czech Republic), Jan CHOVANČÍK (203 Czech Republic), Libor ŠKŇOUŘIL (203 Czech Republic) and Martin FIALA (203 Czech Republic)

Edition

Cor et Vasa, Brno, Medical Tribune CZ s.r.o. 2021, 0010-8650

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

30201 Cardiac and Cardiovascular systems

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14110/21:00122284

Organization unit

Faculty of Medicine

UT WoS

000694709000008

Keywords (in Czech)

Elektronická média; Virtuální realita; Vzdělávání

Keywords in English

Education; Electronic media; Virtual reality

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 20/5/2022 12:58, Mgr. Tereza Miškechová

Abstract

V originále

Elektronická média přebírají dominantní roli ve vzdělávání, jedné z klíčových odpovědností zdravotnických profesionálů. I profesní vzdělávání dnes využívá webové stránky, blogy, videoblogy a mobilní aplikace. Virtuální zobrazování je další, nově dostupnou technologií. Přináší prožitky podobné realitě, což může být přínosem k zachycení, zpracování, zapamatování a následnému použití informací uživatelem. Navzdory relativně krátké uživatelské dostupnosti virtuálního zobrazování je nyní k využití celá řada hardwarových možností a souběžně i obsahu, který je primárně cílem k vzdělávání zdravotnických profesionálů.

In English

Electronic media are picking over a dominant role in education, one of the key responsibiliies of healthcare professionals. At present, even professional education uses websites, blogs, video blogs, and mobile applications. Virtual imaging is another newly available technology. It offers reality-like experiences, which can be useful for picking up, processing, memorizing, and subsequent utilizing of information by the user. Despite relatively short availability of virtual imaging, some hardware options can be now employed together with content primarily aimed at educating healthcare professionals.