JIRAVSKÝ, Otakar, Filip JIRAVSKÝ, Jan HEČKO, Miroslav HUDEC, Radim ŠPAČEK, Jan CHOVANČÍK, Libor ŠKŇOUŘIL and Martin FIALA. Virtuální realita ve vzdělávání zdravotnických profesionálů v kardiologii na počátku roku 2021 (Virtual reality in education of healthcare professionals in cardiology at the beginning of 2021). Cor et Vasa. Brno: Medical Tribune CZ s.r.o., 2021, vol. 63, No 4, p. 481-485. ISSN 0010-8650. Available from: https://dx.doi.org/10.33678/cor.2021.020.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Virtuální realita ve vzdělávání zdravotnických profesionálů v kardiologii na počátku roku 2021
Name (in English) Virtual reality in education of healthcare professionals in cardiology at the beginning of 2021
Authors JIRAVSKÝ, Otakar (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Filip JIRAVSKÝ (203 Czech Republic), Jan HEČKO (203 Czech Republic), Miroslav HUDEC (203 Czech Republic, belonging to the institution), Radim ŠPAČEK (203 Czech Republic), Jan CHOVANČÍK (203 Czech Republic), Libor ŠKŇOUŘIL (203 Czech Republic) and Martin FIALA (203 Czech Republic).
Edition Cor et Vasa, Brno, Medical Tribune CZ s.r.o. 2021, 0010-8650.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 30201 Cardiac and Cardiovascular systems
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14110/21:00122284
Organization unit Faculty of Medicine
Doi http://dx.doi.org/10.33678/cor.2021.020
UT WoS 000694709000008
Keywords (in Czech) Elektronická média; Virtuální realita; Vzdělávání
Keywords in English Education; Electronic media; Virtual reality
Tags 14110211, rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Tereza Miškechová, učo 341652. Changed: 20/5/2022 12:58.
Abstract
Elektronická média přebírají dominantní roli ve vzdělávání, jedné z klíčových odpovědností zdravotnických profesionálů. I profesní vzdělávání dnes využívá webové stránky, blogy, videoblogy a mobilní aplikace. Virtuální zobrazování je další, nově dostupnou technologií. Přináší prožitky podobné realitě, což může být přínosem k zachycení, zpracování, zapamatování a následnému použití informací uživatelem. Navzdory relativně krátké uživatelské dostupnosti virtuálního zobrazování je nyní k využití celá řada hardwarových možností a souběžně i obsahu, který je primárně cílem k vzdělávání zdravotnických profesionálů.
Abstract (in English)
Electronic media are picking over a dominant role in education, one of the key responsibiliies of healthcare professionals. At present, even professional education uses websites, blogs, video blogs, and mobile applications. Virtual imaging is another newly available technology. It offers reality-like experiences, which can be useful for picking up, processing, memorizing, and subsequent utilizing of information by the user. Despite relatively short availability of virtual imaging, some hardware options can be now employed together with content primarily aimed at educating healthcare professionals.
PrintDisplayed: 20/7/2024 12:15