2021
Displaying emotion in video-based social media
CHOVANEC, JanZákladní údaje
Originální název
Displaying emotion in video-based social media
Autoři
Vydání
6th International Conference of English and American Studies, Silesian Studies in English – SILSE 2021, 9-10t September 2021, Institute of Foreign Languages, Faculty of Philosophy and Science, Silesian University in Opava, 2021
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
60203 Linguistics
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
stylistika; pragmatika; analýza diskurzu; jazyk médií; mluvená média; narativita
Klíčová slova anglicky
stylistics; pragmatics; discourse analysis; media language; spoken language in the media; broadcast talk; narrativity; narrative voice;
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 1. 3. 2022 09:00, Mgr. Jana Pelclová, Ph.D.
Anotace
V originále
The talk deals with how social media influencers display emotion in short videos produced for their followers. Based on a dataset of response videos from YouTube, the presentation describes how the influencers use this relatively non-creative genre to produce a staged performance of affect as a way connecting with their audiences. The largely inauthentic display of emotion is interpreted as an attempt at enhancing the social influencers’ own relatability and, ultimately, commercial success.
Návaznosti
MUNI/A/1376/2020, interní kód MU |
|