p 2021

Displaying emotion in video-based social media

CHOVANEC, Jan

Základní údaje

Originální název

Displaying emotion in video-based social media

Autoři

Vydání

6th International Conference of English and American Studies, Silesian Studies in English – SILSE 2021, 9-10t September 2021, Institute of Foreign Languages, Faculty of Philosophy and Science, Silesian University in Opava, 2021

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

60203 Linguistics

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

stylistika; pragmatika; analýza diskurzu; jazyk médií; mluvená média; narativita

Klíčová slova anglicky

stylistics; pragmatics; discourse analysis; media language; spoken language in the media; broadcast talk; narrativity; narrative voice;

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 1. 3. 2022 09:00, Mgr. Jana Pelclová, Ph.D.

Anotace

V originále

The talk deals with how social media influencers display emotion in short videos produced for their followers. Based on a dataset of response videos from YouTube, the presentation describes how the influencers use this relatively non-creative genre to produce a staged performance of affect as a way connecting with their audiences. The largely inauthentic display of emotion is interpreted as an attempt at enhancing the social influencers’ own relatability and, ultimately, commercial success.

Návaznosti

MUNI/A/1376/2020, interní kód MU
Název: Paradigms, strategies and developments - English lingustics and translation
Investor: Masarykova univerzita, Paradigms, strategies and developments - English lingustics and translation