Detailed Information on Publication Record
2021
Wellbeing ve škole. Pohled na téma skrze metody dramatické výchovy
RODOVÁ, Veronika, Eva DITTINGEROVÁ, Ropert- Perne KATJA and Mohapl Doležal TOMÁŠBasic information
Original name
Wellbeing ve škole. Pohled na téma skrze metody dramatické výchovy
Name (in English)
Exploring well-being at school through drama
Authors
RODOVÁ, Veronika, Eva DITTINGEROVÁ, Ropert- Perne KATJA and Mohapl Doležal TOMÁŠ
Edition
Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: Pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. 2021
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
wellbeing; dramatická výchova; wellness; učitel
Keywords in English
well-being; drama in education; wellness; teacher
Tags
Reviewed
Změněno: 18/3/2022 15:54, Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.
V originále
Příspěvek přináší vybrané výsledky procesu zkoumání tématu wellbeingu skrze metody dramatické výchovy, což bylo náplní vzdělávacího cyklu pro učitele základních škol v rámci mezinárodního pro-jektu “To be or not to be well? - Drama and theatre in education”. Proces byl postavený na tvořivosti a partnerském vztahu lektorů a účastníků coby významném předpokladu změny. Základním principem byla hra v roli a následná diskuze jako zdroj cyklické reflexe tématu wellbeingu. Jádro příspěvku tvoří výstupy zprostředkované skrze rozvíjení obsahu životní a profesní spokojenosti a polarity pojmů žití a přežívání.
In English
The paper presents selected results of the process of exploring the topic of well-being through dra-ma, which was the content of the training course for primary school teachers within the international project “To be or not to be well? - Drama and theater in education”. The process was based on the creativity and partnership as an important prerequisite for change. The basic principle is role play and subsequent discussion as a source of cyclical reflection on the topic of well-being. The core consists of outputs elaborated on life and professional satisfaction and living and surviving.