k 2021

Wellbeing ve škole. Pohled na téma skrze metody dramatické výchovy

RODOVÁ, Veronika, Eva DITTINGEROVÁ, Ropert- Perne KATJA and Mohapl Doležal TOMÁŠ

Basic information

Original name

Wellbeing ve škole. Pohled na téma skrze metody dramatické výchovy

Name (in English)

Exploring well-being at school through drama

Authors

RODOVÁ, Veronika, Eva DITTINGEROVÁ, Ropert- Perne KATJA and Mohapl Doležal TOMÁŠ

Edition

Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: Pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. 2021

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

wellbeing; dramatická výchova; wellness; učitel

Keywords in English

well-being; drama in education; wellness; teacher

Tags

Reviewed
Změněno: 18/3/2022 15:54, Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek přináší vybrané výsledky procesu zkoumání tématu wellbeingu skrze metody dramatické výchovy, což bylo náplní vzdělávacího cyklu pro učitele základních škol v rámci mezinárodního pro-jektu “To be or not to be well? - Drama and theatre in education”. Proces byl postavený na tvořivosti a partnerském vztahu lektorů a účastníků coby významném předpokladu změny. Základním principem byla hra v roli a následná diskuze jako zdroj cyklické reflexe tématu wellbeingu. Jádro příspěvku tvoří výstupy zprostředkované skrze rozvíjení obsahu životní a profesní spokojenosti a polarity pojmů žití a přežívání.

In English

The paper presents selected results of the process of exploring the topic of well-being through dra-ma, which was the content of the training course for primary school teachers within the international project “To be or not to be well? - Drama and theater in education”. The process was based on the creativity and partnership as an important prerequisite for change. The basic principle is role play and subsequent discussion as a source of cyclical reflection on the topic of well-being. The core consists of outputs elaborated on life and professional satisfaction and living and surviving.