SYSLOVÁ, Zora and Veronika RODOVÁ. Portfolio jako obraz profesního růstu studentek Učitelství pro mateřské školy (Portfolio as an image of the professional growth of students of kindergarten teaching). In Sborník příspěvků XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: Pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. 2021. ISBN 978-80-7392-367-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Portfolio jako obraz profesního růstu studentek Učitelství pro mateřské školy
Name (in English) Portfolio as an image of the professional growth of students of kindergarten teaching
Authors SYSLOVÁ, Zora and Veronika RODOVÁ.
Edition Sborník příspěvků XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: Pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. 2021.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7392-367-9
Keywords (in Czech) portfolio; student; reflektivně pojaté přípravné vzdělávání; předškolní vzdělávání; profesní rozvoj
Keywords in English portfolio; student; reflectively conceived pre‑service teacher training; preprimary education; professional development
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 16/3/2022 11:05.
Abstract
Příspěvek přináší pohled na portfolio a jeho místo v reflektivně pojatém přípravném vzdělávání učitelů mateřských škol na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Autorky ve shodě s jinými autory vnímají portfolio jako fenomén, který významným způsobem ovlivňuje profesionalizační rozvoj studentek a představuje tak důležité pedeutologické téma. Výsledky přinášejí pohled na čtyři autentická portfolia jako cestu k proměně profesního myšlení studentek, které portfolio využily při státní závěrečné zkoušce.
Abstract (in English)
The paper provides an overview of the portfolio and its place in the reflective preparatory education of preschool teachers at the Faculty of Education of Masaryk University. The authors, in agreement with other authors, perceive the portfolio as a phenomenon that significantly influences the professional development of students and thus represents an important pedeutologic topic. The results provide insight into four authentic portfolios as a way to transform the professional thinking of the students who used the portfolios in the state final exam.
PrintDisplayed: 8/6/2024 10:20