Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@misc{1792119, author = {Obrovská, Jana and Svojanovský, Petr and Kratochvílová, Jana and Lojdová, Kateřina and Tůma, František and Vlčková, Kateřina}, keywords = {student diversity; differentiated instruction; pre-service teacher education; ethnography}, language = {cze}, title = {Výzkumné sympozium: Etnografie diverzity v pregraduální přípravě učitelů}, url = {https://webcentrum.muni.cz/media/3344709/capv2021-program.pdf}, year = {2021} }
TY - CONF ID - 1792119 AU - Obrovská, Jana - Svojanovský, Petr - Kratochvílová, Jana - Lojdová, Kateřina - Tůma, František - Vlčková, Kateřina PY - 2021 TI - Výzkumné sympozium: Etnografie diverzity v pregraduální přípravě učitelů KW - student diversity KW - differentiated instruction KW - pre-service teacher education KW - ethnography UR - https://webcentrum.muni.cz/media/3344709/capv2021-program.pdf N2 - Sympozium, jež bylo uspořádáno v rámci výroční konference ČAPV, mělo charakter čtyř tematicky propojených příspěvků, které diskutovaly průběžné výsledky tříletého projektu “Etnografie diverzity v pregraduální přípravě učitelů” podpořeného GA ČR a řešeného na Katedře pedagogiky, PedF, MU v Brně. Po úvodním představení hlavních teoretických a metodologických východisek výzkumu byly postupně zodpovězeny následující výzkumné otázky: Jak je žákovská diverzita obsažena v plánovaném a realizovaném kurikulu předmětů pedagogické propedeutiky v programu učitelské přípravy? Jak mentoři podporují studenty učitelství při práci s žákovskou diverzitou během jejich praxe na základní škole? Jaká jsou přesvědčení a praktiky studentů učitelství vztahující se k žákovské diverzitě během jejich praxe na základní škole? Jak se (ne)odráží žákovská diverzita ve způsobech, jakými studenti učitelství opravují odpovědi žáků ve výuce na praxích? V souladu s metodologickými principy designu vícemístné etnografie byla průběžně zohledněna propojení mezi teorií (tj. realizovaným kurikulem v seminářích na univerzitě) a praxí na základních školách z hlediska tematizace žákovské diverzity. V rámci sympozia jsme diskutovali implikace hlavních zjištění pro vzdělávání studentů učitelství pro práci s žákovskou diverzitou jak v kurzech pedagogické propedeutiky na vysoké škole, tak z hlediska jejich mentorování na základní škole. ER -
OBROVSKÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Kateřina LOJDOVÁ, František TŮMA and Kateřina VLČKOVÁ. \textit{Výzkumné sympozium: Etnografie diverzity v pregraduální přípravě učitelů (Research Symposium: Ethnography of Diversity in Pre-Service Teacher Education)}. 2021.
|