Detailed Information on Publication Record
2021
Využití GIS v badatelsky orientované výuce zeměpisu: přehledová studie
MAŠTEROVÁ, VendulaBasic information
Original name
Využití GIS v badatelsky orientované výuce zeměpisu: přehledová studie
Name in Czech
Využití GIS v badatelsky orientované výuce zeměpisu: přehledová studie
Name (in English)
The use of GIS in inquiry-based learning in geography: literature review
Authors
MAŠTEROVÁ, Vendula
Edition
29. výroční konference ČAPV: Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku, 2021
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
geografické informační systémy, GIS, badatelsky orientovaná výuka, přehledová studie
Keywords in English
geographic information systems, GIS, inquiry-based learning, literature review
Tags
Reviewed
Změněno: 16/3/2022 09:17, Mgr. Vendula Mašterová
V originále
Využití technologií a metody výuky spojené s řešením problémů v zeměpisu jsou dlouhodobě zkoumanými tématy nejen v Česku (Karvánková, 2017). Toto propojení však u nás není dostatečně zmapováno. Cílem příspěvku je představit dosavadní stav poznání v oblasti propojení výuky s geografickými informačními systémy (GIS) a badatelsky orientované výuce v zeměpisu. Přehledovou studií sleduji cíle, využité metody, výsledky empirických studií a teoretické uchopení tématu. Na základě výsledků přehledové studie bude navrhnut výzkum, který bude součástí disertační práce.
In English
The use of technologies and teaching methods related to problem-solving in geography are long discussed topics not only in the Czech Republic (Karvánková, 2017). The connection is not sufficiently mapped in our country. The aim of the paper is to present the current state of knowledge in the field by linking teaching with geographical information systems (GIS) and inquiry-based learning in geography teaching. I pursue the aims, the methods used, the results of empirical studies and the theoretical grasp of the topic. Based on the results of the overview study, research will be proposed, which will be a part of the doctoral thesis.
Links
MUNI/A/1515/2020, interní kód MU |
|