BRÜCKNEROVÁ, Karla. Studují spolu. Vzájemné učení mezi vysokoškolskými studenty kombinovaných studií a možnosti jeho podpory. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. 249 s. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity. ISBN 978-80-210-9914-2. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-9914-2021. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Studují spolu. Vzájemné učení mezi vysokoškolskými studenty kombinovaných studií a možnosti jeho podpory
Název anglicky Studying together. Peer learning among part-time students in higher education, and support possibilities
Autoři BRÜCKNEROVÁ, Karla (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1., elektronické vyd. Brno, 249 s. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, 2021.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Čítárna Munispace
Kód RIV RIV/00216224:14210/21:00122351
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-210-9914-2
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9914-2021
Klíčová slova česky vzájemné učení; vysoké školství; kombinované studium; vysokoškolská didaktika; kvalitativní výzkum
Klíčová slova anglicky peer learning; higher education; part-time studies; instructional design in higher education; qualitative research
Štítky Munipress, rivok
Změnil Změnil: Mgr. et Mgr. Stanislav Hasil, učo 415267. Změněno: 20. 5. 2022 17:17.
Anotace
Kniha představuje vzájemné učení mezi studenty kombinovaných studií jako významnou část jejich vysokoškolské zkušenosti. Na základě dosavadních výzkumů konstatuje, že vzájemné učení souvisí se studijní úspěšností, spokojeností ve studiu i se studijní angažovaností, a na tomto základě shrnuje možnosti podpory vzájemného učení na vysokých školách. Kvalitativní výzkum vzájemného učení mezi kombinovanými studenty pedagogických oborů nabízí popis kontextuálních charakteristik, které vzájemné učení ovlivňují, i popis situací vzájemného učení. Na základě vzorců ve výskytu učebních situací jsou definovány tři typy vzájemného učení mezi studenty kombinovaných studií: studují vedle sebe, studují spolu a studují díky sobě. U každého z typů jsou vysvětleny jeho konkrétní benefity pro zapojené studenty a zároveň je vysvětleno, jaká jsou pro daný typ vzájemného učení optimální podpůrná opatření.
Anotace anglicky
The book presents peer learning among part-time students as an essential part of their higher education experience. It summarizes the research that indicates that students' achievement, well-being, and study engagement are related to peer learning. Possibilities for supporting peer learning are discussed. Qualitative research of peer learning among part-time students studying for educational degrees offers descriptions of contextual influences and peer learning situations. Based on patterns of occurrence of peer learning situations, three types of peer learning among part-time students are defined: studying beside peers, studying together with peers, and studying due to peers. Each type brings specific benefits and requires distinct support.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 19:55