HORNIAKOVÁ, Michaela and Tereza KOLUMBER. Distanční výuka očima studentů doktorského studia (Distance Teaching through the Eyes of Doctoral Students). 2021. ISBN 978-80-7392-367-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Distanční výuka očima studentů doktorského studia
Name in Czech Distanční výuka očima studentů doktorského studia
Name (in English) Distance Teaching through the Eyes of Doctoral Students
Authors HORNIAKOVÁ, Michaela and Tereza KOLUMBER.
Edition 2021.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-7392-367-9
Keywords (in Czech) doktorští studenti, distanční výuka, Covid-19
Keywords in English PhD students, distance learning, COVID-19
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Tereza Kolumber, učo 447661. Changed: 18/1/2022 15:55.
Abstract
V současné době se stala distanční výuka neodmyslitelnou součástí vysokoškolského života. Pandemie Covidu – 19 se dotkla jak vyučujících, tak i studentů. Doktorandi spolu se svým vnímáním distanční výuky patří mezi nejvíce opomíjenou skupinu a žádný z českých a minimum zahraničních dosavadních výzkumů řeší problematiku doktorských studentů. Doposud byli studenti zvyklí jen na blízký kontakt se školitelem, se spolužáky, znali své kolegy osobně a s tak rozsáhlou distanční výukou se zatím nesetkali. Vzhledem na tyto skutečnosti vznikla potřeba zabývat se začínajícími doktorandy, kteří se potýkají s distanční formou výuky. Cílem je zjistit, jak vnímají distanční výuku doktorští studenti v době epidemie Covid – 19.
Abstract (in English)
Distance learning has become an integral part of university life. The pandemic situation associated with COVID-19 has affected teachers, as well as their students. The PhD students’ perception of the distance learning is the most neglected area of interest. There is no national or foreign research linked to this area. Until now, students were only used to close contact with their instructors and classmates, they knew their peers personally and had not yet encountered such extensive distance learning. There was a need to analyze attitudes of commencing PhD students and their ability to cope with the distance learning. The main aim of the research is to ascertain PhD students’ perception of the distance learning during times of COVID-19.
Links
MUNI/A/1467/2020, interní kód MUName: Vyučování a učení na vysokých školách (Acronym: Vyučování a učení na vysokých školách)
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 28/7/2024 23:23