MAŠTEROVÁ, Vendula and Darina MÍSAŘOVÁ. Využití GIS v problémově orientovaných učebních úlohách na příkladu zeměpisného učiva (The Use of problem-oriented learning tasks on example of geography curriculum). Komenský. Masarykova univerzita, 2021, vol. 145, No 04, p. 35-41. ISSN 0323-0449.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Využití GIS v problémově orientovaných učebních úlohách na příkladu zeměpisného učiva
Name (in English) The Use of problem-oriented learning tasks on example of geography curriculum
Authors MAŠTEROVÁ, Vendula and Darina MÍSAŘOVÁ.
Edition Komenský, Masarykova univerzita, 2021, 0323-0449.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal (not reviewed)
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) GIS; problémově-orientovanané úlohy
Keywords in English GIS; problem-oriented learning tasks
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Vendula Mašterová, učo 436963. Changed: 16/3/2022 21:30.
Abstract
GISy skrývají velký potenciál pro budoucnost výuky na základních i středních školách, přesto je využívání GIS v prostředí českých škol stále v počátcích. Výuka GIS není dostatečně podpořena kurikulárními dokumenty, ani metodickými materiály. V příspěvku nabízíme jednu z možností, jak efektivně zapojit a využít geografické informační systémy již na základní škole při řešení problémově-orientovaných úloh v hodinách zeměpisu.
Abstract (in English)
438 / 5 000 Výsledky překladu GISs have great potential for the future of teaching in primary and secondary schools, yet the use of GIS in the environment of Czech schools is still in its infancy. GIS teaching is not sufficiently available for curricular documents or methodological materials. In this paper, we offer one of the ways to effectively engage and use geographic information systems in primary school in solving problem-oriented tasks in geography lessons.
Links
TL02000142, research and development projectName: Implementace geografických informačních systémů do výuky na základních a středních školách
Investor: Technology Agency of the Czech Republic, The implementation of the Geographic Information System to the elementary school and high school education
PrintDisplayed: 20/8/2024 00:43