Detailed Information on Publication Record
2021
Využití GIS v problémově orientovaných učebních úlohách na příkladu zeměpisného učiva
MAŠTEROVÁ, Vendula and Darina MÍSAŘOVÁBasic information
Original name
Využití GIS v problémově orientovaných učebních úlohách na příkladu zeměpisného učiva
Name (in English)
The Use of problem-oriented learning tasks on example of geography curriculum
Authors
MAŠTEROVÁ, Vendula and Darina MÍSAŘOVÁ
Edition
Komenský, Masarykova univerzita, 2021, 0323-0449
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku (nerecenzovaný)
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
GIS; problémově-orientovanané úlohy
Keywords in English
GIS; problem-oriented learning tasks
Tags
Reviewed
Změněno: 16/3/2022 21:30, Mgr. Vendula Mašterová
V originále
GISy skrývají velký potenciál pro budoucnost výuky na základních i středních školách, přesto je využívání GIS v prostředí českých škol stále v počátcích. Výuka GIS není dostatečně podpořena kurikulárními dokumenty, ani metodickými materiály. V příspěvku nabízíme jednu z možností, jak efektivně zapojit a využít geografické informační systémy již na základní škole při řešení problémově-orientovaných úloh v hodinách zeměpisu.
In English
438 / 5 000 Výsledky překladu GISs have great potential for the future of teaching in primary and secondary schools, yet the use of GIS in the environment of Czech schools is still in its infancy. GIS teaching is not sufficiently available for curricular documents or methodological materials. In this paper, we offer one of the ways to effectively engage and use geographic information systems in primary school in solving problem-oriented tasks in geography lessons.
Links
TL02000142, research and development project |
|