RODOVÁ, Veronika, Eva DITTINGEROVÁ, Ropert- Perne KATJA and Mohapl Doležal TOMÁŠ. Wellbeing ve škole. Pohled na téma skrze metody dramatické výchovy (Exploring well-being atř school through drama). In Sborník příspěvků XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: Pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. 2021. ISBN 978-80-7392-367-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Wellbeing ve škole. Pohled na téma skrze metody dramatické výchovy
Name (in English) Exploring well-being atř school through drama
Authors RODOVÁ, Veronika, Eva DITTINGEROVÁ, Ropert- Perne KATJA and Mohapl Doležal TOMÁŠ.
Edition Sborník příspěvků XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: Pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. 2021.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7392-367-9
Keywords (in Czech) wellbeing; dramatická výchova; wellness; učitel
Keywords in English well-being; drama in education; wellness; teacher ;
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Veronika Rodová, Ph.D., učo 34241. Changed: 18/3/2022 15:52.
Abstract
Příspěvek přináší vybrané výsledky procesu zkoumání tématu wellbeingu skrze metody dramatické výchovy, což bylo náplní vzdělávacího cyklu pro učitele základních škol v rámci mezinárodního pro-jektu “To be or not to be well? - Drama and theatre in education”. Proces byl postavený na tvořivosti a partnerském vztahu lektorů a účastníků coby významném předpokladu změny. Základním principem byla hra v roli a následná diskuze jako zdroj cyklické reflexe tématu wellbeingu. Jádro příspěvku tvoří výstupy zprostředkované skrze rozvíjení obsahu životní a profesní spokojenosti a polarity pojmů žití a přežívání.
Abstract (in English)
The paper presents selected results of the process of exploring the topic of well-being through dra-ma, which was the content of the training course for primary school teachers within the international project “To be or not to be well? - Drama and theater in education”. The process was based on the creativity and partnership as an important prerequisite for change. The basic principle is role play and subsequent discussion as a source of cyclical reflection on the topic of well-being. The core consists of outputs elaborated on life and professional satisfaction and living and surviving.
PrintDisplayed: 14/6/2024 16:29