a 2021

Peer learning jako strategie učení se s digitálními technologiemi u vysokoškolských učitelů

NEKARDOVÁ, Barbora

Základní údaje

Originální název

Peer learning jako strategie učení se s digitálními technologiemi u vysokoškolských učitelů

Název česky

Peer learning jako strategie učení se s digitálními technologiemi u vysokoškolských učitelů

Název anglicky

Peer learning as a technology learning strategy for university teachers

Autoři

NEKARDOVÁ, Barbora

Vydání

XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2021

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-7392-367-9

Klíčová slova česky

pandemie covid-19, vysokoškolští učitelé, technologie ve výuce, vzájemné učení

Klíčová slova anglicky

pandemic covid-19, university teachers, technology in teaching, peer learning

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 16. 2. 2022 15:41, Mgr. Barbora Nekardová

Anotace

ORIG EN

V originále

Cílem tohoto příspěvku je představit, jak vysokoškolští učitelé přistupují k učení se s technologiemi. Data vychází z výzkumu zaměřeného na zjišťování přístupů učitelů FF MU k zapojení digitálních technologií do výuky v souvislosti s přechodem na distanční výuku. Sběr dat proběhl prostřednictvím hloubkových polostrukturovaných rozhovorů s učiteli z Filozofické fakulty Masarykovy univerzity (n = 34). Výsledky ukazují, že i přesto, že si učitelé cenili podpory účelového pracoviště fakulty, vzájemné učení (peer learning) je pro ně významnou a přínosnou strategií.

Anglicky

The aim of this paper is to present how university teachers approach learning with technology. The data are based on research aimed at finding out the approach of FF MU teachers to the involvement of digital technologies in teaching in connection with the transition to distance learning. Data were collected through in‑depth semi‑structured interviews with a teachers from the Faculty of Arts of Masaryk University (n = 34). The results show that even though the teachers valued the support of the special-purpose department of the faculty, peer learning is very important for them.

Návaznosti

MUNI/A/1245/2020, interní kód MU
Název: Kvalita ve škole (Akronym: Kva)
Investor: Masarykova univerzita, Kvalita ve škole
Zobrazeno: 4. 11. 2024 18:53