a
2021
Peer learning jako strategie učení se s digitálními technologiemi u vysokoškolských učitelů
NEKARDOVÁ, Barbora
Základní údaje
Originální název
Peer learning jako strategie učení se s digitálními technologiemi u vysokoškolských učitelů
Název česky
Peer learning jako strategie učení se s digitálními technologiemi u vysokoškolských učitelů
Název anglicky
Peer learning as a technology learning strategy for university teachers
Vydání
XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2021
Další údaje
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
pandemie covid-19, vysokoškolští učitelé, technologie ve výuce, vzájemné učení
Klíčová slova anglicky
pandemic covid-19, university teachers, technology in teaching, peer learning
V originále
Cílem tohoto příspěvku je představit, jak vysokoškolští učitelé přistupují k učení se s technologiemi. Data vychází z výzkumu zaměřeného na zjišťování přístupů učitelů FF MU k zapojení digitálních technologií do výuky v souvislosti s přechodem na distanční výuku. Sběr dat proběhl prostřednictvím hloubkových polostrukturovaných rozhovorů s učiteli z Filozofické fakulty Masarykovy univerzity (n = 34). Výsledky ukazují, že i přesto, že si učitelé cenili podpory účelového pracoviště fakulty, vzájemné učení (peer learning) je pro ně významnou a přínosnou strategií.
Anglicky
The aim of this paper is to present how university teachers approach learning with technology. The data are based on research aimed at finding out the approach of FF MU teachers to the involvement of digital technologies in teaching in connection with the transition to distance learning. Data were collected through in‑depth semi‑structured interviews with a teachers from the Faculty of Arts of Masaryk University (n = 34). The results show that even though the teachers valued the support of the special-purpose department of the faculty, peer learning is very important for them.
Návaznosti
MUNI/A/1245/2020, interní kód MU | Název: Kvalita ve škole (Akronym: Kva) | Investor: Masarykova univerzita, Kvalita ve škole |
|
Zobrazeno: 4. 11. 2024 18:53