NEKARDOVÁ, Barbora. Peer learning jako strategie učení se s digitálními technologiemi u vysokoškolských učitelů (Peer learning as a technology learning strategy for university teachers). In XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2021. ISBN 978-80-7392-367-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Peer learning jako strategie učení se s digitálními technologiemi u vysokoškolských učitelů
Name in Czech Peer learning jako strategie učení se s digitálními technologiemi u vysokoškolských učitelů
Name (in English) Peer learning as a technology learning strategy for university teachers
Authors NEKARDOVÁ, Barbora.
Edition XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2021.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-7392-367-9
Keywords (in Czech) pandemie covid-19, vysokoškolští učitelé, technologie ve výuce, vzájemné učení
Keywords in English pandemic covid-19, university teachers, technology in teaching, peer learning
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Barbora Nekardová, učo 437818. Changed: 16/2/2022 15:41.
Abstract
Cílem tohoto příspěvku je představit, jak vysokoškolští učitelé přistupují k učení se s technologiemi. Data vychází z výzkumu zaměřeného na zjišťování přístupů učitelů FF MU k zapojení digitálních technologií do výuky v souvislosti s přechodem na distanční výuku. Sběr dat proběhl prostřednictvím hloubkových polostrukturovaných rozhovorů s učiteli z Filozofické fakulty Masarykovy univerzity (n = 34). Výsledky ukazují, že i přesto, že si učitelé cenili podpory účelového pracoviště fakulty, vzájemné učení (peer learning) je pro ně významnou a přínosnou strategií.
Abstract (in English)
The aim of this paper is to present how university teachers approach learning with technology. The data are based on research aimed at finding out the approach of FF MU teachers to the involvement of digital technologies in teaching in connection with the transition to distance learning. Data were collected through in‑depth semi‑structured interviews with a teachers from the Faculty of Arts of Masaryk University (n = 34). The results show that even though the teachers valued the support of the special-purpose department of the faculty, peer learning is very important for them.
Links
MUNI/A/1245/2020, interní kód MUName: Kvalita ve škole (Acronym: Kva)
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 20/7/2024 05:32