ŠEĎOVÁ, Klára, Barbora NEKARDOVÁ and Katarína ROZVADSKÁ. Racionalisté a esoterici v digitální učebně: Pojetí výuky v době covid-19 očima univerzitních učitelů (Rationalists and esotericists in the digital classroom: The concept of teaching in the covid-19 era through the eyes of university teachers). In XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2021. ISBN 978-80-7599-196-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Racionalisté a esoterici v digitální učebně: Pojetí výuky v době covid-19 očima univerzitních učitelů
Name in Czech RRacionalisté a esoterici v digitální učebně: Pojetí výuky v době covid-19 očima univerzitních učitelůACIONALISTÉ A ESOTERICI V DIGITÁLNÍ UČEBNĚ: POJETÍ VÝUKY V DOBĚ COVID-19 OČIMA UNIVERZITNÍCH UČITELŮ
Name (in English) Rationalists and esotericists in the digital classroom: The concept of teaching in the covid-19 era through the eyes of university teachers
Authors ŠEĎOVÁ, Klára, Barbora NEKARDOVÁ and Katarína ROZVADSKÁ.
Edition XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2021.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-7599-196-6
Keywords (in Czech) vysokoškolské vzdělávání, digitální technologie, distanční výuka, covid-19
Keywords in English higher education, digital technologies, distant teaching, covid-19
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Barbora Nekardová, učo 437818. Changed: 16/2/2022 15:43.
Abstract
Na podzim 2020 jsme realizovaly kvalitativní výzkumné šetření mezi učiteli Filozofické fakulty MU. S participanty (n = 34) byly vedeny hloubkové kvalitativní rozhovory s cílem zjistit, jak přistupovali k zapojení digitálních technologií do výuky v souvislosti s nuceným přechodem na distanční formu výuky v průběhu jarního semestru a pandemie covid-19. V tomto příspěvku vytěžujeme data, v nichž učitelé odhalují své pojetí výuky, a ukazujeme, jakým způsobem se pojetí výuky propisuje do toho, jak učitelé přistoupili k digitální výzvě v době pandemie
Abstract (in English)
We conducted a qualitative survey on a sample of Faculty of Arts Masaryk University teachers in fall 2020. Thirty‑four teachers participated in in‑depth interviews. Our aim was to find out how teachers dealt with integrating digital technologies during emergency distance teaching in the time of covid-19 pandemics (spring term 2020). In this paper, we analyze data on teacher beliefs about quality teaching in higher education. Moreover, we show how these beliefs affect the teacher approach to technological challenges in pandemics.
Links
MUNI/A/1467/2020, interní kód MUName: Vyučování a učení na vysokých školách (Acronym: Vyučování a učení na vysokých školách)
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 20/7/2024 05:32