k 2021

Kompetence učitelů: Strategie versus osobní zkušenost

MAVROGIANNOPOULOU LAPŠANSKÁ, Veronika a Lenka KISSOVÁ

Základní údaje

Originální název

Kompetence učitelů: Strategie versus osobní zkušenost

Název anglicky

Teachers´ competences: Strategic versus personal view

Autoři

MAVROGIANNOPOULOU LAPŠANSKÁ, Veronika a Lenka KISSOVÁ

Vydání

29. Výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2021

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Sborník konference

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Kompetence učitele, inkluzivní vzdělávání, postoje, odborný rámec

Klíčová slova anglicky

Teachers’ competences, inclusive education, attitudes, professional framework
Změněno: 20. 9. 2021 09:51, Mgr. Bc. Lenka Kissová, Ph.D.

Anotace

ORIG EN

V originále

Přestože různé národní i mezinárodní dokumenty (např. Strategie 2030+) hovoří o nutnosti vytváření kompetenčních profilů či charakteristik kvality učitele, v praxi jsou tyto dokumenty často pouze obecnými vodítky pro učitelovy kompetence. Tato studie analyzuje, jak učitelé subjektivně vnímají svoje kompetence ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání a jak tento pohled odpovídá strategickým dokumentům. Při analýze vycházíme ze 34 hloubkových rozhovorů s pedagogickými pracovníky 3 škol s rozsáhlou inkluzivní praxí. Předběžné výsledky ukazují, že učitelé vnímají svoji přípravu jako nedostatečnou pro práci s rozmanitou třídou.

Anglicky

Even though the different national and international documents, such as Strategy 2030+, stress the necessity to formulate clear competence profiles or characteristics of high-quality educators, in practice they remain only at the level of general references. We analyse how teachers perceive competences they have in relation to inclusive education, and how these match strategic documents. The analysis is based on 34 in-depth interviews with pedagogical staff of 3 schools with extensive inclusive practice. Preliminary results show that teachers perceive their training as insufficient to work with a diverse classroom.

Návaznosti

TL02000064, projekt VaV
Název: Bariéry v inkluzi a jejich překonávání - implementace v prostředí českých základních škol
Investor: Technologická agentura ČR, Bariéry v inkluzi a jejich překonávání - implementace v prostředí českých základních škol
Zobrazeno: 19. 11. 2024 03:37