SLEZÁKOVÁ, Katarína a Lenka KISSOVÁ. Hranice inkluzivního vzdělávání v představách pracovníků a pracovnic základních škol. Online. In 29. Výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2021, [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Hranice inkluzivního vzdělávání v představách pracovníků a pracovnic základních škol
Název anglicky Boundaries of inclusive education as seen by primary school personnel
Autoři SLEZÁKOVÁ, Katarína a Lenka KISSOVÁ
Vydání 29. Výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2021.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Sborník konference
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky inkluzivní vzdělávání, postoje, učitelé, symbolické hranice, sociální nerovnosti
Klíčová slova anglicky inclusive education, attitudes, teachers, symbolic boundaries, social inequalities
Změnil Změnila: Mgr. Bc. Lenka Kissová, Ph.D., učo 426872. Změněno: 20. 9. 2021 09:50.
Anotace
Příspěvek se zaměřuje na konstrukci hranic inkluzivního vzdělávání tak, jak jej vnímají pedagogičtí pracovníci a pracovnice českých základních škol. Konstruování hranic se děje v určitém kulturně-společenském kontextu, který poskytuje repertoár reprezentací toho, co je/není inkluzivní vzdělávání, kdo má/nemá být jeho součástí a za jakých podmínek.to, jak lidé v praxi základních škol vnímajú inkluzi a s ní související témata je zásadní. Jejich postoje a představy nejem replikují ve výchově, ale zrcadlí se v konkrétních aktivitách a chování, které může vést k posilování nerovností a k vylučování žáků/žaček ze vzdělávání.
Anotace anglicky
In this paper, we focus on construction of inclusive education boundaries as perceived by educators at Czech primary schools. Boundary construction occurs within socio-cultural contexts that offer a repertoire of representations about what is (not) inclusive education, who is (not) part of it, and under what conditions. How the primary school personnel, pedagogical or non-pedagogical, perceive inclusion and related issues, is essential. They not only apply their attitudes and ideas in education but these are mirrored also in their acts and behaviour that can result in deepening inequalities or exclusion of students from education.
Návaznosti
TL02000064, projekt VaVNázev: Bariéry v inkluzi a jejich překonávání - implementace v prostředí českých základních škol
Investor: Technologická agentura ČR, Bariéry v inkluzi a jejich překonávání - implementace v prostředí českých základních škol
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 12:51