KISSOVÁ, Lenka and Katarína SLEZÁKOVÁ. BeIN: Teaching teachers how to build inclusive class climate. In International Scientific Conference ICOLLE 2021. 2021.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name BeIN: Teaching teachers how to build inclusive class climate
Name in Czech BeIN: Vedení učitelů k budování inkluzivního školního prostředí
Authors KISSOVÁ, Lenka and Katarína SLEZÁKOVÁ.
Edition International Scientific Conference ICOLLE 2021, 2021.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) začínající učitelé, e-learning, online nástroje celoživotního učení, praktická pedagogika, rozvoj kompetencí
Keywords in English student teachers, e-learning, life long learning online tools, engineering practical pedagogy, competences development
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Bc. Lenka Kissová, Ph.D., učo 426872. Changed: 20/9/2021 10:03.
Abstract
The paper will show how to effectively use other sources of information than professional publications in designing university courses in order to prepare students for real work-life challenges that lay ahead of them. We will focus on the project BeIN (Barriers in Inclusion and How to Overcome Them – Implementation in the Case of the Czech Republic) financed by the Technological Agency of the Czech Republic, which uses innovative methods for developing university and lifelong learning (LLL) tools. The ultimate objective of the project was to collect good practices regarding building inclusive climate from senior teachers and use it to create an online learning tool for other practitioners including principals and other managing staff (the Best Practice Summary), e-learning course for student teachers (Guide for Beginner Teachers) and develop methodology for organising teacher meeting platforms for good practices exchange. We will introduce all aspects of the project: cooperation with schools, data collection and senior teacher consultations, as well as designing the Summary, e-learning course and the best practice exchange platforms methodology.
Abstract (in Czech)
Prezentace se zaměřuje na to, jak efektivně využívat při navrhování univerzitních kurikul jiné zdroje informací než odborné publikace k tomu, aby byli studenti učitelských oborů připraveni na skutečné výzvy pracovního a soukromého života. Zaměřujeme se na výstupy projektu BeIN (Bariéry v inkluzi a Jak je překonat - Implementace v případě České republiky) financovaného Technologickou agenturou ČR, který využívá inovativní metody pro rozvoj univerzitních a nástrojů celoživotního učení (CŽV) . Konečným cílem projektu je shromáždit osvědčené postupy týkající se budování inkluzivního klimatu od učitelů a použít je k vytvoření online výukového nástroje pro další odborníky z praxe, včetně ředitelů a dalších vedoucích zaměstnanců (Sumář dobré praxe), e-learningový kurz pro studenty učitele (Průvodce začínajícího učitele) a vyvinout metodiku pro organizaci platforem pro setkávání učitelů pro výměnu osvědčených postupů. Představíme všechny aspekty projektu: spolupráci se školami, sběr dat a konzultace s lidmi z praxe, stejně jako návrh souhrnu, e-learningového kurzu a metodiky platformy pro výměnu dobré praxe.
Links
TL02000064, research and development projectName: Bariéry v inkluzi a jejich překonávání - implementace v prostředí českých základních škol
Investor: Technology Agency of the Czech Republic, BeIN: Tackling Obstacles in the Way of Inclusion - Implementation at Czech primary schools
PrintDisplayed: 29/8/2024 12:57