LAZAROVÁ, Bohumíra, Milan POL, Vladimír MOŠKVAN, Karl-Heinz GERHOLZ, Jörg NEUBAUER, Hannes REINKE, Anne WAGNER, Nils MARKO, Johannes SEITLE, Karl WILBERS, Bjorn Ivar MIDJO, Kari SMITH, Ingrid STENØIEN, Luis TINOCA a Tiago TEMPERA. Building University Schools in Teacher Education Programmes. Guidelines and Suggestions. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. 54 s. ISBN 978-80-210-9901-2. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-9901-2021. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Building University Schools in Teacher Education Programmes. Guidelines and Suggestions
Název česky Fakultní školy v programech učitelské přípravy. Vodítka a doporučení
Autoři LAZAROVÁ, Bohumíra, Milan POL, Vladimír MOŠKVAN, Karl-Heinz GERHOLZ, Jörg NEUBAUER, Hannes REINKE, Anne WAGNER, Nils MARKO, Johannes SEITLE, Karl WILBERS, Bjorn Ivar MIDJO, Kari SMITH, Ingrid STENØIEN, Luis TINOCA a Tiago TEMPERA.
Vydání 1., elektronické vyd. Brno, 54 s. 2021.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Účelové publikace
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-9901-2
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9901-2021
Klíčová slova česky Vzdělávání učitelů; univerzitní školy; mentoring; praktické vzdělávání
Klíčová slova anglicky Teacher education; university schools; mentoring; internship
Štítky Munipress
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 20. 9. 2021 11:58.
Anotace
Pre-gradual teacher education involves students’ practice teaching as carried out in so-called university schools or faculty schools. The objective of this digital handbook is to provide various options of implementation of university school concepts in teacher education programmes. General ideas and specific steps comprising organization of collaboration-supporting practices, internship activities and requirements for school-based teacher educators’ competences are presented within this structure. This digital handbook is one of the outputs of Enhancing European Teacher Education through University Schools, an Erasmus+ EdUSchool project aimed to develop a common European understanding of university schools and their concepts among all stakeholders.
Anotace česky
Součástí pregraduálního vzdělávání učitelů jsou praxe studentů učitelství, které se realizují v tzv. univerzitních nebo fakultních školách. Cílem této publikace je nabídnout různé možnosti využití konceptu univerzitních škol v programech vzdělávání učitelů. Inspirace a jednotlivé kroky, jak nastavit a rozvíjet spolupráci mezi univerzitami a školami, jsou popsány ve struktuře: organizace praxí a podpora spolupráce, aktivity na studentských praxích a požadavky na kompetence učitelů – mentorů. Publikace je jedním z výstupů projektu Erasmus+ EdUSchool – Enhancing European Teacher Education through University Schools, jehož cílem bylo posílit společné porozumění konceptu univerzitních škol těmi, kteří se na praxích studentů podílejí.
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 04:18