Detailed Information on Publication Record
2021
Building University Schools in Teacher Education Programmes. Guidelines and Suggestions
LAZAROVÁ, Bohumíra, Milan POL, Vladimír MOŠKVAN, Karl-Heinz GERHOLZ, Jörg NEUBAUER et. al.Basic information
Original name
Building University Schools in Teacher Education Programmes. Guidelines and Suggestions
Name in Czech
Fakultní školy v programech učitelské přípravy. Vodítka a doporučení
Authors
LAZAROVÁ, Bohumíra, Milan POL, Vladimír MOŠKVAN, Karl-Heinz GERHOLZ, Jörg NEUBAUER, Hannes REINKE, Anne WAGNER, Nils MARKO, Johannes SEITLE, Karl WILBERS, Bjorn Ivar MIDJO, Kari SMITH, Ingrid STENØIEN, Luis TINOCA and Tiago TEMPERA
Edition
1., elektronické vyd. Brno, 54 pp. 2021
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
English
Type of outcome
Účelové publikace
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
ISBN
978-80-210-9901-2
Keywords (in Czech)
Vzdělávání učitelů; univerzitní školy; mentoring; praktické vzdělávání
Keywords in English
Teacher education; university schools; mentoring; internship
Tags
Tags
International impact
Změněno: 20/9/2021 11:58, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá
V originále
Pre-gradual teacher education involves students’ practice teaching as carried out in so-called university schools or faculty schools. The objective of this digital handbook is to provide various options of implementation of university school concepts in teacher education programmes. General ideas and specific steps comprising organization of collaboration-supporting practices, internship activities and requirements for school-based teacher educators’ competences are presented within this structure. This digital handbook is one of the outputs of Enhancing European Teacher Education through University Schools, an Erasmus+ EdUSchool project aimed to develop a common European understanding of university schools and their concepts among all stakeholders.
In Czech
Součástí pregraduálního vzdělávání učitelů jsou praxe studentů učitelství, které se realizují v tzv. univerzitních nebo fakultních školách. Cílem této publikace je nabídnout různé možnosti využití konceptu univerzitních škol v programech vzdělávání učitelů. Inspirace a jednotlivé kroky, jak nastavit a rozvíjet spolupráci mezi univerzitami a školami, jsou popsány ve struktuře: organizace praxí a podpora spolupráce, aktivity na studentských praxích a požadavky na kompetence učitelů – mentorů. Publikace je jedním z výstupů projektu Erasmus+ EdUSchool – Enhancing European Teacher Education through University Schools, jehož cílem bylo posílit společné porozumění konceptu univerzitních škol těmi, kteří se na praxích studentů podílejí.