LAZAROVÁ, Bohumíra, Milan POL, Vladimír MOŠKVAN, Karl-Heinz GERHOLZ, Jörg NEUBAUER, Hannes REINKE, Anne WAGNER, Nils MARKO, Johannes SEITLE, Karl WILBERS, Bjorn Ivar MIDJO, Kari SMITH, Ingrid STENØIEN, Luis TINOCA and Tiago TEMPERA. Building University Schools in Teacher Education Programmes. Guidelines and Suggestions. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 54 pp. ISBN 978-80-210-9901-2. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9901-2021.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Building University Schools in Teacher Education Programmes. Guidelines and Suggestions
Name in Czech Fakultní školy v programech učitelské přípravy. Vodítka a doporučení
Authors LAZAROVÁ, Bohumíra, Milan POL, Vladimír MOŠKVAN, Karl-Heinz GERHOLZ, Jörg NEUBAUER, Hannes REINKE, Anne WAGNER, Nils MARKO, Johannes SEITLE, Karl WILBERS, Bjorn Ivar MIDJO, Kari SMITH, Ingrid STENØIEN, Luis TINOCA and Tiago TEMPERA.
Edition 1., elektronické vyd. Brno, 54 pp. 2021.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language English
Type of outcome Special-purpose publication
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-9901-2
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9901-2021
Keywords (in Czech) Vzdělávání učitelů; univerzitní školy; mentoring; praktické vzdělávání
Keywords in English Teacher education; university schools; mentoring; internship
Tags Munipress
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Changed: 20/9/2021 11:58.
Abstract
Pre-gradual teacher education involves students’ practice teaching as carried out in so-called university schools or faculty schools. The objective of this digital handbook is to provide various options of implementation of university school concepts in teacher education programmes. General ideas and specific steps comprising organization of collaboration-supporting practices, internship activities and requirements for school-based teacher educators’ competences are presented within this structure. This digital handbook is one of the outputs of Enhancing European Teacher Education through University Schools, an Erasmus+ EdUSchool project aimed to develop a common European understanding of university schools and their concepts among all stakeholders.
Abstract (in Czech)
Součástí pregraduálního vzdělávání učitelů jsou praxe studentů učitelství, které se realizují v tzv. univerzitních nebo fakultních školách. Cílem této publikace je nabídnout různé možnosti využití konceptu univerzitních škol v programech vzdělávání učitelů. Inspirace a jednotlivé kroky, jak nastavit a rozvíjet spolupráci mezi univerzitami a školami, jsou popsány ve struktuře: organizace praxí a podpora spolupráce, aktivity na studentských praxích a požadavky na kompetence učitelů – mentorů. Publikace je jedním z výstupů projektu Erasmus+ EdUSchool – Enhancing European Teacher Education through University Schools, jehož cílem bylo posílit společné porozumění konceptu univerzitních škol těmi, kteří se na praxích studentů podílejí.
PrintDisplayed: 26/4/2024 19:24